עמוד:105

םילגרתמ פעילות :1 מיפוי טיעון בתרשים חזרו אל הקטע "שעת כושר" בעמ' .17 הטקסט מציג טיעון. העתיקו למחברתכם את התרשים. הציגו את הטיעון בתרשים, וכתבו בכל חלק של התרשים את הנושא הנדון. שימו לב: בתרשים נהוג לכתוב כותרות ולא משפטים שלמים. הכותרות יכילו, בדרך כלל, שמות עצם, שמות פעולה ולא פעלים. טענה: ביסוס הטענה: מסקנות והמלצות: פעילות משלבת :2 מבנה הטיעון המאמר שלפניכם הוא טקסט טיעון. קראו אותו, וענו על השאלות שאחריו. להכניס את החיים האמתיים לבית הספר אברהם רביד אחת הביקורות המושמעות ביותר על מערכת החינוך היא שהרלוונטיות של תכניות הלימודים ביחס לדרישות החיים מהבוגרים לאחר מכן קטנה מאוד. במילים אחרות, הקשר בין תכנית הלימודים של בית–הספר, על תכניה ואופני הלימוד שלה, לבין החיים - נמוך מאוד. לראיה, אנו עדים פעמים רבות למצב שבו מורים עומדים משתאים מול בוגרים, שבתקופת לימודיהם בבית– הספר היו תלמידים בינוניים וחלשים, ובמהלך החיים הפכו להיות ליזמים ולאנשי עסקים מצליחים בתחומים שונים. לעומת זאת, תלמידים טובים ואף מצטיינים גדלו להיות אנשים אפורים ובינוניים. בניתוח התופעה ניתן לראות שברוב המקרים מערכת החינוך מלמדת את הילדים להצליח בנושאים מוגדרים מראש ולא ליצור דברים חדשים, ואילו החיים מתגמלים מאוד את החדשנים 10 ואת פורצי הדרך. פסקה א פסקה ב ???? ???? ????

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר