עמוד:100

שיעור :10 כתיבת טיעון בשיעור זה תלמדו איך כותבים טקסט באופן משכנע, איך מציגים טענה, ומהו המבנה של הטיעון. תכירו גם את השלבים השונים בתהליך הכתיבה. מהו טיעון? מה אתם עושים כאשר אתם רוצים לשכנע מישהו? - אתם מביעים את מה שאתם חושבים או מרגישים )הטענה שלכם(; בהמשך אתם מסבירים מדוע אתם חושבים/ מרגישים כך, ומביאים נימוקים ודוגמות; ולבסוף ייתכן שאתם מוסיפים מה שמשתמע מכך )מסקנה(. זהו מבנה הטיעון. הטיעון הוא פעולתו של מי שטוען טענה ומנסה להוכיחה בכתב או בעל-פה. הטיעון משמש להצגת עמדה או דעה ולביסוסה. מבנה הטיעון משמש הרבה מאוד בטקסטים של שכנוע: מאמרי עמדה, פרשנות וביקורת, נאומים, דיון ציבורי, ויכוח בעל-פה וכדומה. דוגמה לטיעון לפניכם דוגמה של מאמר שכנוע הכתוב במבנה של טיעון. סטריאוטיפים בחינוך הגופני נורית ברקאי חיבור היכולת הגופנית לסטריאוטיפ גברי פוגע ישירות בשני המינים. אצל הבנים קיים בדרך כלל קושי לבטא תכונות של רגישות ועדינות, ואצל הבנות הקושי הוא ביכולת לבטא כוח, שאפתנות ומאמץ גופני ואולי, בעיקר, ביכולת שלהן לממש את הפוטנציאל הפיזי של הגוף. במחקרים שונים נמצא שנשים העוסקות בספורט הן עצמאיות, בריאות מבחינה נפשית, והדימוי העצמי שלהן בדרך כלל גבוה יותר. הן מבטאות ביטחון עצמי רב יותר והן פעילות בחברה שלהן. כמו כן נמצא, שההתפתחות המוטורית )תנועתית( של בנים ושל בנות עד גיל ההתבגרות כמעט שווה, ויש שהבנות אף מקדימות את הבנים בגדילה הפיזית. אולם אין עובדה זו באה לביטוי בהישגיהן בספורט העממי או התחרותי. מתברר שבנות צעירות בעלות פוטנציאל ספורטיבי, המנסות לממש פוטנציאל זה, מדווחות על תסכול, על לחצים חברתיים ועל חוסר לגיטימציה בהשקעת מאמצים בתחום הספורט. לכן עלינו להתחיל להתמודד עם תפיסות סטריאוטיפיות בתחומים השונים של החינוך הגופני. ללא ספק, חייבים מחנכים בשנות האלפיים ללמוד ולהכיר תפיסות סטריאוטיפיות ואת ההשפעה שיש להן על עיצוב האישיות של המתחנכים. מתוך: "דפוסי-מין בחינוך הגופני", החינוך הגופני והספורט, כרך מ"ח ,4 אפריל ,1993 עמ' 11-10 מסקנה, המלצה טענה ביסוס הטענה: נימוקים, דוגמות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר