עמוד:95

א. מהי מטרת המכתב? ב. איך המכתב המרגש הזה בנוי כדי להשפיע על הקוראים? מצאו במכתב את האמצעים הרטוריים הבאים, הדגימו אותם מתוך המכתב, והסבירו את תפקידם. סיפור אישי ציטוט פנייה לנמענים הגזמה דימוי ניב, פתגם פיסוק רגשני פעילות משלבת :2 אמצעים רטוריים בטקסט שכנוע קראו את הקטע בעמ' .33 הקטע מנסה לשכנע שקריאה מגוונת תורמת להצלחה. א. באילו אמצעים רטוריים הכותב משתמש? מנו את האמצעים, הדגימו אותם והסבירו את תפקידם. שימו לב לאמצעים, כגון: חזרה, פנייה, הדגשה, סימני פיסוק )כגון: מירכאות, סוגריים(. ב. מה הם תפקידי הסוגריים ותפקידי המירכאות בקטע? ג. רוב הקטע כתוב בגוף שלישי רבים. מהי מטרת הכותב בשימוש זה? הביאו שלוש דוגמות. ד. הכותב משתמש בפעלים בעלי קונוטציה חיובית. הביאו דוגמות. כיצד פעלים אלה מסייעים להבעת המסר? פעילות :3 אמצעים רטוריים בפרסומת באילו כלים לשוניים משתמשת הפרסומת שלפניכם כדי לצוד את לב הקוראים? מנו ארבעה אמצעים רטוריים והדגימו.

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר