עמוד:14

ד. קראו לבני-זוגכם את תעודות הזהות שהכנתם ובקשו מהם לזהות את היצורים שבחרתם וכן לציין לאיזה קבוצה הם שייכים - בעלי-חיים או צמחים. לדוגמה: אם בחרתם לתאר את החתול שלכם, בת/בן-הזוג שלכם תצטרך/יצטרך לזהות שזהו בעל-חיים, שנקרא חתול. אם בחרתם לתאר כלנית, בת/בן-הזוג שלכם תצטרך/יצטרך לזהות שזהו צמח, שנקרא כלנית. זיהוי של צמחים ובעלי-חיים מתבסס על תיאור תכונותיהם. לדוגמה: חצב מצוי (משפחת השושניים) צמח רב-שנתי, בעל בצל גדול הנמצא בתוך האדמה. פורח בסוף הקיץ עוד לפני היורה. הפרחים מסודרים בתפרחת. גובה עמוד התפרחת 80 ס"מ עד 130 ס"מ. הפרחים שבתפרחת נפתחים בזה אחר זה מלמטה כלפי מעלה. בכל פרח 6 עלי כותרת. מעניין לדעת תכונות החוזרות ומופיעות בהורים ובצאצאיהם במהלך הדורות, נקראות: תכונות תורשתיות. לפניכם דוגמה לתכונה תורשתית באדם: מספר אצבעות. ידוע שרוב התינוקות נולדים עם 5 אצבעות, אך יש כאלה שנולדים עם 6 אצבעות. כף רגל עם 6 אצבעות חצב

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר