עמוד:402

חצי קדיש תרגום: יתגדל ויתקדש שמה רבא. יתגדל ויתקדש שמו הגדול. חזן אמן. [אמן]. קהל בעלמא די ברא כרעותה, וימליך בעולם שברא כרצונו וימליך חזן מלכותה ויצמח פרקנה ויקרב משיחה. מלכותו ויצמיח ישועתו ויקרב משיחו. אמן. [אמן]. קהל בחייכון וביומיכון ובחיי דכל בית בחייכם ובימיכם ובחיי כל בית חזן ישראל, בעגלא ובזמן קריב, ישראל במהרה ובזמן קרוב, ואמרו אמן. ואמרו אמן. אמן. יהא שמה רבא מברך לעלם [אמן. יהי שמו הגדול מבורך, לעולם קהל וחזן ולעלמי עלמיא. ולעולמי עולמים]. יתברך וישתבח ויתפאר ויתרומם יתברך וישתבח ויתפאר ויתרומם חזן ויתנשא ויתהדר ויתעלה ויתהלל ויתנשא ויתהדר ויתעלה ויתהלל שמה דקדשא בריך הוא. שמו של הקדוש ברוך הוא. אמן. [אמן]. קהל לעלא מן כל ברכתא [במוצאי שבת שובה: למעלה מכל הברכות [במוצאי שבת שובה: חזן לעלא לעלא מכל ברכתא] למעלה ולמעלה מכל הברכות] ושירתא תשבחתא ונחמתא והשירות, התשבחות והנחמות, דאמירן בעלמא, ואמרו אמן. הנאמרות בעולם, ואמרו אמן. אמן. [אמן]. קהל [בפורים קוראים את מגילת אסתר. בתשעה באב קוראים את מגילת איכה ואומרים לאחריה קינות.] חצי קדיש: חוליית מעבר בין העמידה לבין המשך התפילה. ראה עמ' 205. פורים: וזה סדר התפילה לאחר העמידה, כאשר קוראים את מגילת אסתר במוצאי שבת: [עמידה], קדיש שלם, קריאת המגילה [כולל ברכות לפניה ולאחריה], "ויהי נעם", "ואתה קדוש", קדיש שלם [בהשמטת הפיסקה הפותחת ב"תתקבל"], וממשיכים כרגיל עד סוף התפילה. תשעה באב: וזה סדר התפילה לאחר העמידה, כאשר קוראים את מגילת איכה במוצאי שבת: [עמידה], קדיש שלם, קריאת המגילה, אמירת קינות, "ואתה קדוש", קדיש שלם [בהשמטת הפיסקה הפותחת ב"תתקבל"], וממשיכים כרגיל עד סוף התפילה. [בהבדלה [ראה להלן, עמ' 411] מברכים רק על הנר, ואילו את ברכת הגפן ו"המבדיל" אומרים במוצאי התענית.]

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר