עמוד:248

ושם נעשה לפניך את קרבנות חובותינו, תמידים כסדרם ומוספים כהלכתם. ואת מוספי יום השבת הזה ויום ראש החדש הזה נעשה ונקריב לפניך באהבה כמצות רצונך, כמו שכתבת עלינו בתורתך, על ידי משה עבדך מפי כבודך, כאמור: וביום השבת שני כבשים בני שנה תמימם, במדבר כח, ט-י ושני עשרנים סלת מנחה בלולה בשמן ונסכו. עלת שבת בשבתו, על עלת התמיד ונסכה. זה קרבן שבת וקרבן היום כאמור: ובראשי חדשיכם תקריבו עלה ליהוה, במדבר כח, יא פרים בני בקר שנים ואיל אחד, כבשים בני שנה שבעה תמימם. ומנחתם ונסכיהם כמדבר, שלשה עשרנים לפר, ושני עשרנים לאיל, ועשרון לכבש, ויין כנסכו, ושעיר לכפר, ושני תמידים כהלכתם. ישמחו במלכותך שומרי שבת וקוראי ענג, עם מקדשי שביעי, כלם ישבעו ויתענגו מטובך, תמידים ... ומוספים: קרבן התמיד הקרב פעמיים בכל יום [בשחר ובין הערביים] וקרבן המוסף המצטרף אליו בשבת. וביום השבת שני כבשים וכו': לביאור הקטע ראה עמ' 122. ובראשי חדשיכם וכו': לביאור הקטע ראה עמ' 123. ומנחתם ונסכיהם וכו': בעקבות האמור בספר במדבר [הקטע כולו מובא לעיל, עמ' 123] מסוכם כאן בלשון קצרה מה שמובא יחד עם קרבנות ראש החודש: שישה עשרונים של "סלת מנחה בלולה בשמן", נסכי יין, שעיר עזים "לחטאת" [כלומר: לקרבן כפרה] וכן קרבנות התמיד היומיומיים. כמדבר: כפי שיפורט להלן. וקוראי ענג: המתענגים ביום השבת [ישעיה נח, יג: "וקראת לשבת ענג"].

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר