עמוד:238

וירקידם כמו עגל, לבנון ושריון כמו בן ראמים: קול יהוה חצב להבות אש: קול יהוה יחיל מדבר, יחיל יהוה מדבר קדש: קול יהוה יחולל אילות ויחשף יערות, ובהיכלו כלו אמר כבוד: יהוה למבול ישב, וישב יהוה מלך לעולם: יהוה עז לעמו יתן, יהוה יברך את עמו בשלום: מי שפתח את הארון להוצאת ספר התורה חוזר ופותח אותו, מקבל את הספר מידי החזן ומחזירו למקומו. את הארון הוא סוגר לאחר אמירת הקטע הבא. ובנחה יאמר: שובה יהוה רבבות אלפי ישראל. במדבר י, לו קומה יהוה למנוחתך, אתה וארון עזך. תהלים קלב, ח-י כהניך ילבשו צדק, וחסידיך ירננו. בעבור דוד עבדך אל תשב פני משיחך. כי לקח טוב נתתי לכם, תורתי אל תעזבו. משלי ד, ב עץ חיים היא למחזיקים בה, ותמכיה מאשר. משלי ג, יח דרכיה דרכי נעם וכל נתיבתיה שלום. משלי ג, יז השיבנו יהוה אליך ונשובה, חדש ימינו כקדם. איכה ה, כא ∞ ובנחה יאמר: בעת חניית עם ישראל במדבר, כשהארון עצר אף הוא ממהלכו, ביקש משה מה' שיתן לעם הגדול ["רבבות אלפי ישראל"] שלוה ומרגוע [ו"שובה" הוא מלשון "שובה ונחת" [ישעיה ל, טו[]. קומה ה' וכו': פסוקים אלה הם דבריהם של נושאי ארון הברית, בשעה שהביאוהו לירושלים בימי דוד, ועניינם בקשה מן ה' שישכון במקום שנקבע למנוחת הארון. ילבשו צדק: יזכו לעבדך ולהורות את העם משפטי צדק. לקח טוב וכו': התורה היא דבר שאדם קונה וערכו רב ["לקח טוב"[; האוחזים בה זוכים לאריכות ימים ואושר וההולכים בדרכיה זוכים לנעימות ולשלום. השיבנו וכו': נראה שהזכרת הקשר הישיר ששרר בין עם ישראל לבין ה' באמצעות ארון הברית, הן בשנות הנדודים במדבר והן בירושלים, היא שהביאה להוסיף כאן את הבקשה להשיב על כנו קשר מיוחד זה.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר