עמוד:230

באוריתא. מלכא דעלמא יברך יתהון, יפיש חייהון, ויסגא יומיהון, ויתן ארכא לשניהון, ויתפרקון וישתזבון מן כל עקא ומן כל מרעין בישין. חזן מרן די בשמיא יהא בסעדהון כל זמן ועדן, ונאמר אמן. תרגום: תבוא גאולה מן השמים, חן וחסד ורחמים וחיים ארוכים ומזונות ברווח וסיוע מן השמים ובריאות הגוף ואור מעולה [לנפש האדם], זרע חי וקיים, זרע שלא יפסק ושלא יבטל מדברי תורה, למורינו ורבותינו ולראשי הישיבות ולדייני השער [הוא מקום המשפט], לכל תלמידיהם ולכל תלמידי תלמידיהם ולכל מי שעוסקים בתורה. מלך העולם יברך אותם, ירבה את חייהם ויגדיל את ימיהם ויתן אריכות לשנותיהם ויגאלו וינצלו מכל צרה ומכל חליים רעים. אדוננו שבשמים יהיה בעזרתם בכל זמן ועת, ונאמר אמן. ברכות לקהל יקום פרקן מן שמיא, חנא וחסדא ורחמי וחיי אריכי ומזוני רויחי, וסיעתא דשמיא, ובריות גופא ונהורא מעליא, זרעא חיא וקימא, זרעא די לא יפסוק ודי לא יבטול מפתגמי אוריתא, לכל קהלא קדישא הדין, רברביא עם זעריא, טפלא ונשיא. מלכא דעלמא יברך יתכון, יפיש חייכון, ויסגא יומיכון, ויתן ארכא לשניכון, ותתפרקון ותשתזבון מן כל עקא ומן כל מרעין בישין. חזן מרן די בשמיא יהא בסעדכון כל זמן ועדן, ונאמר אמן. תרגום: תבוא גאולה מן השמים, חן וחסד ורחמים וחיים ארוכים ומזונות ברווח וסיוע מן השמים ובריאות הגוף ואור מעולה [לנפש האדם], זרע חי וקיים, זרע שלא יפסק ושלא יבטל מדברי תורה, לכל הקהל הקדוש הזה, הגדולים עם הקטנים, הטף והנשים. ברכות לקהל: שתי ברכות אלה — אחת ארמית ואחת עברית — צורפו אל הסידור בימי הביניים. הראשונה קרובה בלשונה ובענייניה אל ברכת "יקום פורקן" שנאמרה לראשי העם ונראה שנתחברה בעקבותיה.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר