עמוד:163

האל הגדול, הגבור והנורא, אל עליון, קונה שמים וארץ. נהללך ונשבחך ונפארך ונברך את שם קדשך, חזן כאמור: לדוד ברכי נפשי את יהוה וכל קרבי תהלים קג, א את שם קדשו. האל בתעצומות עזך, הגדול בכבוד שמך, הגבור לנצח והנורא בנוראותיך, המלך היושב על כסא רם ונשא. אם עד כאן עבר לפני התיבה נער שטרם הגיע למצוות, או אם נהוג לחלק את התפילה בין שני חזנים, מתחיל כאן החזן השני: שוכן עד, מרום וקדוש שמו. וכתוב: רננו צדיקים ביהוה לישרים נאוה תהלה. תהלים לג, א חזן בפי ישרים תתרומם, ובשפתי צדיקים תתברך, ובלשון חסידים תתקדש, ובקרב קדושים תתהלל. ובמקהלות רבבות עמך בית ישראל קונה: בורא. בתעצומות עזך: בעוצמת גבורתך. שוכן עד: חי וקיים לעד. מרום: שוכן במרום, תקיף ושליט. נאוה תהלה: נאה, ראוי להלל את ה'. בקרב: באברי הגוף הפנימיים, שהם - לפי אמונת הקדמונים - משכן הרגשות. שוכן עד: אין כאן פתיחה של יחידה ספרותית חדשה, אבל מאז ימי הביניים הונהג שזה המקום שבו ניתן להחליף חזן בחזן אחר. בפי ישרים וכו': בכמה סידורים מודגש האקרוסטיכון "יצחק" בראשי המילים השניות שבכל שורה ["ישרים, צדיקים, חסידים, קדושים"]. בנוסחים אחרים מצאו גם את השם "רבקה" באות השלישית של המילה השלישית שבכל השורות, אך ייתכן שאין זה אלא פרי המקרה.

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר