עמוד:33

למען קדשתך. למען יחלצון ידידיך, הושיעה ימינך וענני. תהלים ס, ז יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך, יהוה צורי וגאלי. תהלים יט, טו נוהגים לפסוע שלוש פסיעות קטנות אחורנית, לקוד קידה לצד שמאל, לצד ימין ולפנים, ולאחר מכן לפסוע שלוש פסיעות קטנות קדימה ולומר: עשה שלום [בעשרת ימי תשובה אומרים: השלום] במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל, ואמרו אמן. וממשיכים ואומרים: יהי רצון מלפניך, יהוה אלהינו ואלהי אבותינו, שיבנה משנה אבות ה, כג בית המקדש במהרה בימינו, ותן חלקנו בתורתך. ושם נעבדך ביראה כימי עולם וכשנים קדמניות. וערבה ליהוה מנחת יהודה וירושלם, מלאכי ג, ד כימי עולם וכשנים קדמניות. יחלצון: ינצלו [מצרה]. ידידיך: עם ישראל. ימינך: כינוי לעם ישראל [שהוא יקר בעיני ה' כיד ימין]. הגיון: מחשבות. במרומיו: בעולמות העליונים. ∞ חלקנו: גורלנו. כימי עולם: כימי קדם, כימי העבר [שבהם עמד המקדש על מכונו]. וערבה: תנעם, תהיה לרצון. מנחת יהודה וירושלם: קרבנות עם ישראל. שלוש פסיעות קטנות אחורנית: מנהג זה מתועד בתלמוד הבבלי [יומא נג ע"ב], והוא ביטוי מוחשי לסיום התפילה — יציאה בדרך של כבוד מלפני מלך מלכי המלכים. צעדים אלו ניצבים כנגד הצעדים שבתחילת העמידה [עמ' 15].

ידיעות אחרונות

קרן אבי חי


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר