עמוד:185

שים לב לדמיון בין תיאור הלידה של עשיו שבספר בראשית - לתיאור הלידה של רוני - רומי בספר של מאיר שלו . 12 עשיו - ורומי של ' עש'ו ' לפי הקטע מספרו של מאיר שלו שקראת בעמ' 84 ו - למה נקראה רוני - ' רומי'? מה הדמיון בין תיאור לידתה של רוני התינוקת ובין תיאור לידתו של עשיו המקראי ? התיאור של התינוקת רוני - רומי בספרו של מאיר שלו דומה אמנם לתיאור של עשיו במקרא . אבל לפי ההסבר שנותן הסופר - השם רומי לא קשור לדמיון של התינוקת לעשיו , אלא לאח בנימין שהיה משבש את שמה , ובמקום לומר רוני היה אומר רומי . ובכל זאת - אפשר למצוא קשר בין שני השמות - עשיו ורומי לשם כי U ) L " חי צריך לחזור לתקופת התלמוד , לקטע בעמי 62 קרא אף - ~ התלמוד והשלם : = לפי תפיסתם של חכמי התלמוד , עשיו = א ' " לסיכום גם בדורות קודמים השתמשו מחברים בסיפור יעקב ועשיו , והתאימו אותו לזמנם ולמציאות חייהם . וכך עושה גם מאיר שלו - אבל הוא עושה זאת בצורה שונה וחופשית יותר . מאיר שלו לא רק משתמש בסיפור ומפרש אותו , הוא גם הופך כמה פרטים , לדוגמה : עיסוקיהם של עשיו ויעקב בספרו הפוכים מאלה המסורתיים . עשיו של מאיר שלו הוא איש רוח ( סופר ) כמו יעקב המסורתי , היושב באוהל ולומד תורה . ואילו יעקב בספר הוא אופה פשוט הקשור לאדמה בדומה לעשיו המקראי שהיה איש שדה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר