עמוד:58

פתיחה : אחרי החורבן חורבן הבית השני בשנת 70 לספירה היה ' מכה נוראה לעם ישראלי . יש היסטוריונים שטוענים , כי מאז החורבן הפסיק עם ישראל להתקיים כאומה , והמשיך להתקיים רק כחברה בעלת דת ותרבות אחת . היסטוריונים אחרים סבורים , שעם ישראל הפסיק להתקיים כאומה רק כשישים שנה אחר - כך - אחרי מרד בר - כוכבא , בשנת 135 לספירה . ויש גם דיעה האומרת , שלמרות החורבן והמרד המשיך עם ישראל להתקיים כאומה - עד עצם היום הזה . לפי דיעה זאת , היה חורבן הבית השני נקודת מפנה בהיסטוריה של עם ישראל . חורבן זה הפריד והבדיל בין שתי תקופות שונות : בין תקופת הבית השני ובין תקופת המשנה והתלמוד . בתקופת הבית השני היו ירושלים ובית המקדש המרכז של חיי האומה , ואילו בתקופת המשנה והתלמוד לא היו קיימים לא המקדש ולא ירושלים . במהלך המלחמה ברומאים ואחריה נהרגו והוגלו מן הארץ כשליש מן היהודים . מרכז האומה עבר מירושלים הכבושה והחרבה - ליבנה . ואף - על - פי כן נשאר בארץ רוב יהודי , וארץ ישראל המשיכה להנהיג את היהודים בתפוצות הממלכה הרומית . על - פי משה דוד הר , " מחורבן הבית עד מרד בן כוסבה", ההיסטוריה של ארץ ישראל - שלטון רומי תשובות לשאלות מעמי 57 : א . הלל הזקן , שהתפרסם באהבת האדם ובמתינות . ב . ספרות האגדה , שיש בה יסודות של דמיון ושל גוזמה . ועוד - בנספח המושגים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר