עמוד:546

מובהק , הוחלט שלא לתת לכהנא ולתומכיו פתחון פה , אף לא בתגובה לביקורת שמשמיעים עליהם אחרים . ההחלטה נומקה ברצון " להבטיח שכלי התקשורת הממלכתיים לא ישמשו במה להסתה נגד אזרחים ולהצהרות הפוגעות במדינת ישראל והמנוגדות לעקרונות מגילת העצמאות". פסיקת בג"ץ : בג"ץ קיבל את עתירתו של מאיר כהנא נגד רשות השידור וביטל את ההחלטה הנ"ל . השופטים הדגישו כי חופש הביטוי אינו רק החופש לבטא או לשמוע דברים המקובלים על הכול . חופש הביטוי הוא גם החופש לבטא דעות מסוכנות , מרגיזות וסוטות , אשר הציבור סולד מהן ושונא אותן . רשות השידור חייבת לתת ביטוי לכל השקפה ולכל דעה , אפילו היא חריגה ויוצאת דופן , ואפילו יש בה גילוי איבה או גרימת מדנים בשל השתייכות לגזע או למוצא לאומי - אתני , ובלבד שאין ודאות קרובה כי בעקבות הפרסום תתממש סכנה של ממש לסדר הציבורי , כלומר , לאופיו של המשטר הדמוקרטי , לביטחון הציבור ושלומו ולרגשות הציבור . אם נמתחה ביקורת על השקפה פוליטית אחת , מן ההגינות לאפשר לה להגיב על ביקורת זו . רשות ציבורית הפועלת מכוח דין חייבת לנהוג שוויון והגינות כלפי דעות והשקפות , ומכוח עיקרון כללי זה , חייבת רשות השידור לאפשר לרשימה או מפלגה , אשר על דעותיה הפוליטיות נמתחה ביקורת באמצעי השידור , להשיב על הביקורת . ת ר ג עבודת סיכום : תקשורת ופוליטיקה .1 צרכני תקשורת חייבים לפתח חוש של ביקורת לגבי פרסומים ומידע המועברים בתקשורת . מרועו .2 קראו את שלושת האירועים שלהלן והיעזרו במה שלמדתם עד כה . האם לתקשורת בישראל יש השפעה על הפוליטיקה בכלל ועל תהליך קבלת ההחלטות בפרטו נמקו את תשובתכם . ב - ,1967 ערב מלחמת ששת הימים , היה בכנסת רוב לממשלת לוי אשכול ( ששימש כראש ממשלה וכשר ביטחון ) , ולא היה כל חשש לנפילתה . תחושת החרדה ואי - האמון בכישוריו הביטחוניים של לוי אשכול באה לידי ביטוי בהפגנות ובמאמרים בתקשורת . כתוצאה מכך הועבר תיק הביטחון לידי משה דיין . ב - ,1973 לאחר מלחמת יום כיפור , קמו תנועות מחאה שדרשו להקים ועדה לבדיקת מחדלי מלחמת יום כיפורים . דרישה זו פורסמה בתקשורת בהרחבה . בעקבות זאת הוקמה ועדת חקירה ממלכתית ( ועדת אגרנט ) שקבעה בין היתר עקרונות משפטיים לעניין הגדרת הסמכויות והאחריות של הדרג המדיני והצבאי . כלי התקשורת המשיכו לסקר את מאבקן של תנועות המחאה שקראו להתפטרות ראש הממשלה ושר הביטחון . ואכן ראש הממשלה דאג גולדה מאיר התפטרה , ובעקבותיה הממשלה כולה . " בקיץ 1980 ביום חם במיוחד הציע שדרן ברדיו למאזינים לוותר על המחויבויות לבוס , לעזוב את העבודה ובמקום זה לעשות מה שכל בעלי הברכות הפרטיות בכפר - שמריהו ובהרצליה - פיתוח עושים בבוקר שכזה . השדרן החל למנות ברדיו

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר