עמוד:476

השלטון המקומי : מנגנוני פיקוח וביקורת כמו השלטון המרכזי , גם השלטון ברשות המקומית נתון לפיקוח ולביקורת שמטרתם להבטיח מינהל תקין , חוקיות הפעולות ומניעת פעולות שרירותיות מצד השלטון . הפיקוח והביקורת נעשים על ידי שלושה גורמים עיקריים : מוסדות ביקורת פנימיים הפועלים על פי חוק , כגון מבקר הרשות , יועץ משפטי והוועדה לענייני ביקורת במועצת הרשות ; מוסדות פיקוח וביקורת חיצוניים כגון מוסד מבקר המדינה ומשרד הפנים ; פיקוח וביקורת ציבורית לא פורמלית הפועלים שלא מתוקף חוק , דוגמת תקשורת מקומית : מקומונים ותחנות רדיו אזוריות ורשתות טלוויזיה מקומיות . להלן נעמוד על סמכויותיו ועל חשיבותו של כל גוף העוסק בביקורת ובפיקוח . גופי ביקורת פנימיים מנקר הרשות . על פי פקודת העיריות ופקודת המועצות המקומיות חובה למנות מבקר פנימי ברשות המקומית . את המבקר ממנה מועצת הרשות בהחלטת רוב חבריה . החוק קובע כללים המבטיחים שמעמד מבקר הרשות יהיה עצמאי ובלחי תלוי . מבקר הרשות קובע את תכנית

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר