עמוד:298

השירות הלאומי בהקשרו הישראלי נגזר מההגדרה הלאומית של המרינה , ומשמש מכשיר לשיתופן של קבוצות שונות בקרב הרוב היהודי , כמו הדתיים , ב"טוב הקולקטיבי". המרינה במבנה שלה ובמנגנוניה חוסמת את השתתפותם של האזרחים הערבים ב"טוב הקולקטיבי " ללא קשר לשירות לאומי . לפיכך , השירות הלאומי לא יהפוך את הערבים לשייכים לרוב או לשווים לו . " אמיו טועל , מנכ"ל עמותת איחיג'אה , איגוד חעמותות הערביות בישראל 14 " רסאן ינק ארוכות ממיקטרתו : " אם ישראל תגיד - אני רוצה להיות מדינה נורמלית , דמוקרטית , עם הפרדה בין דת ומדינה , ולכל אדם בה תהיה זכות למימוש עצמי , אז נשב ונקבע בהסכמה שהנשיא וראש הממשלה יהיו רק יהודים , על פי חוקה . וגם נעשה חוקה שתבטיח את זכויות היסוד של האזרח , את חירויותיו הבסיסיות . וזאת אחת הסיבות , אגב , שאין לכם חוקה . תהיה חוקה . יהיה רוב יהודי . אבל החוקים שלו יגנו גם על זכויותי . יאפשרו לי להחליט מה בני ילמד בבית הספר , ולא שאיזה שמוליק במשרד החינוך יחליט מה בני ילמד . במצב כזה לא יהיה אכפת לי שהרוב פה יהיה יהורי . " זויז נריסמ ,, מנחים נפקדים , תל אניב : הקיבוץ חמאוחד .1992,

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר