עמוד:43

ת י י י ל זהותם של אזרחי ישראל .1 קראו קטעים ,3,2 ו - 6 ( עמ' 37 - 40 ) . ציינו מהם מרכיבי הזהות שמדגיש כל כותב . נמקו .2. קראו את שלושת הקטעים שלהלן ( עמ' 43 ) והסבירו אילו מרכיבי זהות באים לידי ביטוי בכל אחד מהקטעים . .1 אני מגדירה את עצמי כישראלית , רק כישראלית . אין לי צורך בתוספת יהודייה . לטענתי , יהודי סתם הוא ישראלי שבחסר . יש יהודים טובים מאוד בארצות הברית , באשליה , בצרפת , בשווייך ובמקומות אחרים . הריבונות שלהם היא אנגלית או צרפתית או שווייצית , הכל לפי אזרחותם . הישראליות מוסיפה ליהודי את ריבונותו המיוחדת במדינה שהיהודים הם רוב בה . ריתמוס החיים , השפה , התרבות והאחריות הכוללת לכלל תושבי המדינה הם שלהם . בן המיעוט הערבי יכול לומר , אני ערבי ישראלי , כמו היהודי בבריטניה האומר , אני יהודי בריטי . " ישראל " היה אבי האומה , אנחנו אומרים עם ישראל , ארץ ישראל , תורת ישראל . לכן לישראליות יש משמעות מעוגנת בתרבות שלנו וכן משמעות מיוחדת של ריבונות . .2 שופט בבית המשפט המחוזי בחיפה , הורה לשנות את רישומם של אב ובנו , בני העדה הדרוזית , שהיו רשומים עד היום בתעודות הזהות שלהם כ"דרוזים", ל"ערביס". הוא הורה לתקן בהתאמה את הרישום הקיים במרשם האוכלוסין . .3 בדווית בת 19 מהכפר אעבלין בגליל העליון הביעה רצון לשרת בשירות הלאומי בתום לימודיה התיכוניים . לטענתה , ביקשה לחוש שייכות ותרומה לחברה . כמו הגברים במשפחתה המשרתים בצה"ל . עוד סיבה לרצונה לשרת היא העובדה שבמקומות רבים מסרבים לקבל לעבודה את מי שלא שירתו בשירות לאומי או בצבא .

ישראל. משרד החינוך. האגף לתכנון ופיתוח תוכניות לימודים

מעלות הוצאת ספרים בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר