עמוד:179

נסע זריצקי לצרפת והשפע שם מהציר מטיס , שדבר על הצבעוניות כעל דרך בטוי אישית של הציר . ב - 1930 הוא השתקע בתל - אביב והרבה לציר את העיר העברית הראשונה . מוטיב ( נושא חוזר ) ביצירתו אז היו גגותיה של תל - אביב ופסת עיר קטנה שנשקפה אליו מחלון ביתו . בסוף שנות ה - 40 הוא היה בין מיסדיה של הקבוצה " אפקים חדשים " , שכללה ארבעה - עשר צירים ופסלים , ועמד בראשה . קבוצה זו , שחפשה דרכי בטוי חדשות , השפיעה השפעה עצומה על אמנות הציור בארץ ותרמה לפתוח האמנות המודרנית בה . ציריה יצרן בסגנונות שונים וזריצקי עצב סגנון משלו שנקרא " מפשט לירי " . נושאי הציור של זריצקי הם בעקר מראות הטבע והעיר . עד שנות ה - 50 השתמש זריצקי בצבעי מים בהירים ורשם בעפרון , ואחר כך עבר לציור בצבעי שמן . הוא עבר בהדרגה לציור המפשט , ובציורי השמן שלו הגיע להפשטה מלאה . שאיפתו של זריצקי היתה להתמזג עם הטבע המקיף אותו , אך בה זויצקי החל בציור נופים ולאט - לאט עבר לציור מופשט לירי , המבוסס על יחסי צורה וצבע . בתמונה - " אשת הצייר " תמונה שצייר יוסף זריצקי בשנת 1830 .

אנציקלופדיה אביב בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר