עמוד:34

מארצות סקנדינויה , התפתחה בארץ באילת , בטבריה ובים המלח , שהשמש יוקדת בהם גם בעונת החרף . במקומות אלה נבנו בתי - מלון רבים , מסעדות , ואתרי בלוי לתירים . אולם מוקד המשיכה הגדול נשאר העיר ירושלים , שתולדותיה בני 3,000 השנים , יפיה , יחודה האדריכלי והרכב אכלוסיתה מרתקים אליה תירים זה דורות . עם זאת , הקף התירות לישראל נקבע על ידי מצבה הבטחוני . מלחמות , מעשי חבלה , טרור ופגועים המוניים הרחיקו את התירים ופגעו קשות בהכנסת המתפרנסים מתירות חוץ . תירות הפנים התפתחה אף היא במשך השנים , וישראלים רבים נוהגים לטיל ולנפש בארץ . התעבורה מאז קום המדינה פתחה במדה רבה התשתית התחבורתית של ישראל ביבשה , באויר ובים . נסללו כבישים חדישים , נטו גשרים , הרחבה מסלת הברזל , נבנו נמלים חדשים , הוקם צי סוחר גדול ונוסדה חברת תעופה לאמית . התחבורה הפנימית בישראל היא יבשתית בעקרה , ולכן יש לתשתית הכבישים בה חשיבות מרבה . בארכה של רשת הכבישים בישראל חלו שנויים מפליגים . בעוד שבשנת 1965 הגיע ארך הכבישים בארץ ל - 7,673 קילומטרים , ב - 1998 היה ארכם הכולל 15,500 קילומטרים . גם מספר המכוניות גדל מאוד . מספר המכוניות , שהיה ב - 1980 כחצי נוף מרהיב , ברכה ומפל מים ב - גן השלושה - ( סחנה ) , שבעמק בית שאן . הברכה , הנקראת - ברכת עמלו נתונה ממעיין מים חמים והיא חלק מאתר - גן השלושה : ששמו מנציח את זכר שלושת אנשי העמק שנהרגו כאן ב - 1838 בעלותם על מוקש .'גן השלושה . הוא אתר מבוקש בתיירות פנים . ירושלים מושכת אליה תיירים בני כל הדתות . בתמונה - הכותל המערבי והרחבה הגדולה שהותקנה לפניו , מסגד אל - אקצה זהוב הכיפה , במרכזו של מתחם הר הבית .

אנציקלופדיה אביב בע"מ


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר