עמוד:142

. 135 המרחב השטוף היה שטוח כמו גג . . 136 פתחתי חלון ואוויר יבש נפל ליד אפי . . 137 כרעתי , ישבתי ובכיתי . . 138 ליד אפי זרמו דמעות . 139 . " הבטתי בקצות הארץ , בגבולות הים , . 140 ובמרחק של 12 שעות-כפולות " מחוז כלשהו בלט ( לעין . 141 . ( הספינה עמדה בהר נצר . 142 " . הר נצר החזיק בספינה ולא נתן לה לזוז . . 143 יום אחד , יום שני החזיק הר נצר בספינה ולא נתן לה לזוז ; . 144 יום שלישי , יום רביעי החזיק הר נצר בספינה ולא נתן לה לזוז ; . 145 יום חמישי , יום שישי החזיק הר נצר בספינה ולא נתן לה לזוז . . 146 בבוא היום השביעי , . 147 הוצאתי ושילחתי יונה . . 148 היונה הלכה ושבה אל . 149 ; " תחנה ( לנוח ) לא נראתה לה , והיא חזרה . . 150 הוצאתי ושילחתי סנונית . . 151 הסנונית הלכה ושבה אליי ; . 152 תחנה נלנוח ) לא נראתה לה והיא חזרה . . 153 הוצאתי ושילחתי עורב . . 154 העורב הלך וכשראה כי שככו המים , . 155 הוא אכל , התעופף , צפצף (?) ולא חזר . . 156 הוצאתי קורבנות והעליתי אותם לכל ארבע הרוחות . . 157 עשיתי קטורת בפסגת ההר . . 158 ערכתי כלי קודש שבעה על שבעה ; . 159 לתוכם שפכתי קנים , עץ ארז והדס . . 160 האלים הריחו את הריח ; . 161 האלים הריחו את הריח הניחוחי . . 162 האלים התאספו סביב המקריב כמו זבובים . . 163 בה בשעה באה גבירת האלים . . 164 היא הרימה את הזבובים הגדולים שעשה אוף למחרוזת לשחק בה ( ואמרה ' . 165 : ( אלים נכבדים , שיהיו אלה" למחרוזת הטורקיז "' שלי , שלא אשכח . . 166 הימים האלה , שאזכור לעולם , שלא אשכח . . 167 שיבואו האלים לקורבן הקטורת ; . 168 אך אנלל - שלא יבוא לקורבן הקטורת ! . 169 משום שמבלי לחשוב הביא המבול , . 170 ולאנושות שלי קבע חורבן . 171 ' . בה בשעה בא אנלל . . 172 אנלל ראה את הספינה וחרה אפו ; . 173 התמלא בכעס על האלים האגג : ' . 174 איזה מין חי נמלט ? לא היה על אף ארם לחיות בחורבן . 175 ' ! ננךת" פתח פיו ודיבר , . 176 אמר אל אנלל הגיבור : ' . 177 מי מעצב תכנית בלא אא ? . 178 היות ואא אחראי לכל מבצע . 179 ' . אא פתח פיו ודיבר , אמר לאנלל הגיבור : ' . 180 הרי אתה , הגיבור , יועץ האלים . 181 - איך יכולת להביא מבול מבלי לחשוב ? . 182 על בעל החטא הטל העונש ! . 183 לבעל הפשע שלם גמולו ! . 184 הרפה , שמא "כרת ; היה סבלן , שמא [ יאבד . 185 " . [ במקום שהבאת מבול , . 186 הלוואי וקם אריה והמעיט האנושות ! . 187 במקום שהבאת מבול , . 188 הלוואי וקם זאב והנזנעיט ] האנושות ! . 189 במקום שהבאת מבול , . 190 הלוואי והושם רעב n / v trtr הארץ ! . 191 במקום שהבאת מבול , . 192 הלוואי וקם האל אך 51 וטבח באנושות ! . 193 אני לא גיליתי את סוד האלים הגדולים ; . 194 אך לאתך-רוסס" גיליתי חלום , . 195 ונדרנו ) הוא למד את סוד האלים . . 196 ועתה , טכס עצה עליו . 197 53 ' ! אזי אנלל עלה על הספינה . . 198 הוא החזיק בידי והעלה אותי עליה ; . 199 הוא העלה את אשתי והבריך אותה לצדי . . 200 הוא נגע במצחינו , בעמדו בינינו , וברך אותנו ( לאמור ' . 201 : ( קודם לכן היה את-נפשתם בן אנוש . . 202 ועתה , יהיו את-נפשתם ואשתו כמונו , כאלים ! . 203 שישב את-נפשתם במרחקים , בפי הנהרות ! . 204 אזי לקחו והושיבו אותי במרחקים , בפי הנהרות " . " מידה מסופוסמית השווה למרחק שתוכל הספינה לנסוע תוך שעתיים . 7 44 פי גירסת פרפולה ואחרים ; גירסה אחרת ( למשל , אצל פוס 0 ר : ( הר נימוש . 45 ראו לעיל , הערה . 4 " הזבובים יהיו לחרוזים שבמחרוזת . " מילולית : מלפיס לזול , אבן כחולה ויקרה הנפוצה בעשיית תכשיטים ובקישוס פסלים במזרח התיכון הקדום . 48 קבוצת אלים גבוהים , כמו האנונק 1 הנזכרים למעלה . 49 ראו לעיל , הערה . 6 50 כלומר , מצד אחד , צריך לרסן את האדם מלפשוע ; מצד ארור , צריך שלא להקפיד מדי . 51 אלוהי הדבר והפורענות . " פירוש השם " ; רב בינה . " כאן משמש השם כינוי לאות-נפישתים . בנוסח הבבלי העתיק של סיפור המבול " , אתרא-רוסיס " הוא שמו של הגיבור האנושי המקביל לנח במקרא . " כלומר , תתייחס אליו תוך התייעצות או חשיבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר