עמוד:124

. 8 א . הסבירו את הכפילות בין בראשית ז , 14-13 , לבין בראשית ז . 7-6 , ב . הסבירו את הכפילות בין בראשית ז 17 , לבין בראשית ז . 12 , ג . הסבירו כיצד המבקשים למצוא כפילויות יוכלו לראות כפילות מתמשכת גם ברצף הפסוקים שבבראשית ז . 24-21 , ד . הציעו הסכר אחד לתופעה זאת של כפילויות . . 9 רד"ק מפרש על ח : 21 , " כי יצר לב האדם רע מנעוריו - נקרא יער לפי שנוער עימו , ואמר מנעוריו - כי יער הרע הוא באדם קודם יער הטוב , כי אין בו יער הטוב בפועל עד שיגדל ויקנהו מעט מעט " . מהו תפקידו של החינוך על פי פירושו של רד " ק לפסוק . 10 ? 21 עיינו בבראשית ח , 21-20 , ובשורות 161-160 ביעלילות גלגמש : ' האלים הריחו את הריח ; האלים הריחו את הריח הניחוחי . האלים התאספו סביב המקריב כמו זבובים . יש הטוענים שהסיפור שבבראשית ח , 21-20 , הוא עידון של המתואר ב'עלילות גלגמש . ' בססו טענה זאת על שני המקורות . . 11 על פרק ח 21 , אמר ראב " ע : * " חלילה להיות השם מר > ח ולא אוכל . ו . כן כתוב 'אשר חלב זבחימו יאכלו / רק הטעם שקבל העולה וישרה לפניו כאדם שמריח ריח טוב והוא ערב " : א . פתיחת הפירוש של ראב"ע מלמדת על זעזוע . מה בפסוק היה עלול לזעזעו ? מדוע ? ב . ראב"ע מצטט מדברים לב : 38-37 , " ואמר אי אלהימו עור חסיו r \ אשר חלב זבחימו יאכלו יקתו יין נסיכם יקומו ויעזךכם כיצד פסוק זה מחזק את הזעזוע של ראכ " ע מבראשית ח . 21 , ג . כיצד מפרש ראב " ע את הפסוק כך שברור שהפירוש שעורר זעזוע , בטל ? . 12 עם יציאת נח ובניו מהתיבה נפתחת תקופה חדשה בחיי אנושות חדשה . כשם שבירך אלוהים את האנושות עם בריאתה , כך הוא מברך את אבות האנושות החדשה . בעניין אחד הברכה החדשה דומה לקודמת , ובשני עניינים היא שונה ממנה . קראו בראשית א , 30-28 , ובראשית ט . 7 ; 3-1 , ציינו את הדמיון ואת השוני . . 13 כפסוק 6 מכנה כיאסטי המבטא את הרעיון של 'מידה כנגד מידה . ' ציינו את הכיאזמוס והסבירו כיצד הוא מבטא רעיון של 'מידה כנגד מידה . ' " . 14 באדם דמו יישפך : " ראב " ע מפרש : "בעבור האדם שנשפך דמו ; " רד " ק מפרש : "ע"י הדיינים" כיצד מפרש כל אחד מהם את הצלע השנייה של התקבולת הכיאסטית ? מי מהם מדגיש בפירושו את הרעיון של 'מידה כנגד מידה ?' עעד רביעי : בדיקת תשובות בדקו את תשובותיכם בהתאם לתשובות שבעמי . 162-160 עעד חמישי : תרגול מסכם לאחר שתסיימו את ארבעת הצעדים הראשונים בכל פרקי הספר , עיינו בעצות שבעמ י 152-148 ובצעו את התרגול המסכם שבעמי . 153

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר