עמוד:74

גן העדן עוצב כך שיכלול את כל הדברים שאדם משתוקק אליהם , לפחות מנקודת המבט של מחברי הסיפור . עיינו בבראשית ב וציינו מה הם הדברים שמחברי הסיפור בחרו להכליל בגן העדן . בתשובתכם דונו במשאבים החומריים , בחיים הבין-אישיים ובמערכת היחסים של האדם עם בעלי-החיים . פסוקים 9-1 כפרק יא בישעיהו" הם נבואת אחרית הימים . יש הטוענים כי בנבואה זאת יש שיבה לעולם הדומה מאוד לגן העדן שבפרקים ב ו-ג בבראשית . הביאו שתי ראיות לביסוס טענה זאת . הנביא יחזקאל" השתמש בכמה מנבואותיו במוטיבים מסיפור גן העדן . בתוכחה המופנית למלך צור הוא תיאר אותו כמי שישב בגן עדן וגורש ממנו , ואת מלך אשור הוא ממשיל לארז שהיה בגן העדן . א . כאילו מוטיבים מגן העדן משתמש הנביא יחזקאל בפרק כח , פסוקים , 18-13 ובפרק לא ? 11-1 ב . יש הטוענים שנבואות אלה של יחזקאל מרמזות על מסורות שונות מאלה המוכרות לנו על סיפור גן העדן . ציינו פרטים מגן העדן שמתאר יחזקאל בשתי הנבואות ואינם בסיפור גן העדן בספר בראשית . סיכום הפת האסור האדם המרה את צו האל ואכל מפרי עץ הדעת טוב ורע . פרשנים הציעו הסברים אחדים בנוגע לשאלה מה היה השינוי שחל באדם : ? יש הסבורים כי האדם אכן הפך לחכם יותר , יודע יותר , מכפי שהיה קודם לכן . ? יש הסבורים כי הידיעה שהאדם רכש לעצמו היא הידיעה המינית - האדם גילה את המיניות באכילה מעץ הדעת . ? יש המפרשים כי האדם התוודע למושגים 'איסור' ו י היתר / ולמצב של קבלת אחריות על החלטות עצמאיות שלו . ? הנביא ישעיהו - הנביא ישעיהו בן אמוץ פעל בממלכת יהודה במאה השמינית לפני הספירה - בימי עחיהו , יותם , ארוז וחזקיהו מלכי יהודה . נבואותיו מכונסות בפרקים הראשונים של ספר ישעיה . מפרק מ ואילך מצויות נבואות השייכות כנראה לנביאים מימי הבית השני . עוד על הנביא ישעיהו ראו עמ י . 145 ? הנביא יחזקאל בן-בוזי ניבא בגלות בבל בתחילת המאה השישית לפני הספירה . ספר יחזקאל הוא הספר השלישי בנביאים האחרונים לאחר ישעיהו וירמיהו , ולפני תריעשר . עוד על הנביא יחזקאל ראו עמ י . 1 44

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר