עמוד:34

4 עיינו במלכים א פרק . 24-17 ce בפסוקים אלה מתואר נס שאליהו הנביא מחולל . הנס הזה אינו קסם אלא ביטוי להיותו של אליהו שליח של האל . כיצד אפשר לבסס טענה זאת על הכתוב ? סיכום המקרא והמיתוס בספרות המקרא אפשר להבחין בתגובות אחדות למיתוס : ? יש מקורות הלועגים למיתוס . ? יש מקורות המשקפים ויכוח עם המיתוס . ? יש מקורות המסתמכים עליו , אך נוטלים ממנו את המטען המיתי שבו . ? יש מקורות המאמצים אותו . 4 קראר בראשית 1 , תהילים קד , 26 , ישעיהו נא , 11-9 , איוב ז ; 12 , ישעיהו כז . 1 , ציינו לגבי כל אחד מהמקורות איזה סוג של תגובה למיתוס הוא משקף . נמקו את תשובתכם . 4 הנה קטע מדברים שכתב חוקר המקרא בנימין אופנהיימר . כקטע הזה הוא דן בהבדלים שכין ההשקפות של המיתוס ובין ההשקפות המקראיות : ... " קיומו של האל הוא קיום שונה באופן מהותי מזה של האדם והעולם , שכן הוא בלתי תלוי מכל גורם אשר מחוצה לו,- הוא ... בעל רעון מוחלט . המקרא מדבר על קדושתו , כלומר על נבדלותו המוחלטת , שכן הוא ניצב מול אדם ועולם שאינם אלא יצירי כפיו " ... ( בי אופנהיימר ' , התמודדות המקרא עם שרידי המיתוס האלילי , ' בתוך אור ליעקב , עמ י ( 18 א . מה הן השקפות המיתוס על מאפייני האל שמזכיר אופנהיימר ! ב . הסבירו כיצד כל אחד מהמאפיינים המסומנים בקו בא לידי ביטוי בבראשית א-ב . אליהו הנביא עולה בסערה הטסימה פרם מתוך טג 1 יח ועליו ציורי סצנות ומוטיבים יהודיים , איראן , טנות ה60- טל הסאה העטרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר