עמוד:27

אמונה שלמה במה שכתוב במיתוס . הדבר דומה לשימוש בביטוי 'עקב אכילס' כדי לציין נקודת תורפה , בלי להכיר את המיתוס על אכילס ובלי להאמין בו . כדומה לכך משוררים נוטים לשלב ביצירותיהם מוטיבים מיתיים גם אם הם אינם מאמינים במיתוסים . אפילו משוררים בני זמננו כמו שאול טשרניחובסקי ויונתן רטוש משלבים מוטיבים ממיתוסים אליליים , ואיש אינו חושד בהם שעבדו לבעל או לעשתורת בזמנם הפנוי . ynr בדקו עד כמה אתם מתכוונים למלוא המשמעות של ביטויים מטאפוריים שאתם משתמשים בהם . למשל : 'כאב לב ' , ' החוב צומח ' , ' סוד דולף' וכדומה . הציעו ביטויים נוספים . לעומת כתובים שאנו יכולים להתלבט אם הם מקבלים את המיתוס , יש כתובים אחרים החולקים בפירוש על תוכנו של המיתוס . £ עיינו בישעיהו נא ; 11-9 , בפסוקים אלה הנביא קושר את מיתוס מרד הים למאורע היסטורי מחיי עם ישראל , וכך המיתוס הקדום הזה נעשה חלק מרצף של מאורעות היסטוריים לאומיים . מהו המאורע ההיסטורי הקשור למרד הים ? היעזרו בשמות יד ; 22-21 , טו . 13-8 , עיינו באיוב מ ^ ; 32-25 , אפשר לראות בפסוקים אלה התמודדות עם המיתוסים של האזור באמצעות לעג . בססו את הטענה הזאת על הכתוב . איוב מ : אגמ י ן- קנה הצומח על גדות נהרות ונחלים . ח / ח - רוח , טבעת ברזל שמחדירים כמו נזם באף הבהמה כדי להוביל אותה ממקום למקום . יכרוי - יקנו . חבךים - סוחרים . יחצוהו - יחלקו אותו לשניים . כנענים - בספרי המקרא 'כנעני ' אינו רק כינוי לבן העם הכנעני אלא גם כינוי לסוחר . כנראה מפני שרבים מהכנענים היו סוחרים . ישעיה ! נא : עוין 1 עוךי - קריאה לזרוע ה י . המחצבת - הכורתת , המבתרת . רהב - כינוי לאל הממונה על הים . מחוללת - נוקבת או דוקרת . המחךבת - המייבשת . תה 1 ם רבה - תהום . גאולים - אנשים נגאלים . פדוי . הי - האנשים שה י פדה . שבות , צלצל דגים - כלים לנשיאת הלווייתן לאחר שצדו אותו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר