עמוד:113

עיינו בירמיהו כז . 7-5 , ירמיהו אינו מסתפק בדבריו לעם ומפנה את אחת מנבואותיו אל המלכים המתארגנים כנראה למרידה בבבל . • כיצד מצדיק ירמיהו את התנגדותו למרידה בבבל ! במה שונה ההצדקה של ירמיהו מזו של יחזקאל ! מגילת איכה יש הסבורים שפתיחתה של מגילת איכה היא הד למאורעות אלה : פסוקים אלה מתארים אולי אכזבה עמוקה מבגידת עמי הסביבה לאחר שהתברר שההתארגנות כנגד בבל לא תצליח . אפשר אולי להסיק מכאן שניסיון המרידה כשל בגלל בגידה או בגלל נסיגה של הרגע האחרון של כמה מבנות הברית . הקישור של פסוקים ממגילת איכה לאירועים היסטוריים כרוך בהסתייגות מסוימת , מפני שבמגילה לכל אורכה אין תיאורים היסטוריים או שמות של דמויות היסטוריות , ואפילו שם האויב לא מופיע במפורש . המגילה היא טקסט שירי המדגיש את ההיבטים ההווייתיים והרגשיים של המאורעות ומצניע את ההיבטים ההיסטוריים . לאחר שעיינתם במקורות השונים אפשר לפנות לארעת הסיפור השלם המבוסס על מקורות אלה . mac מה המידע שתורם כל אחד מהמקורות . ספרו את סיפור המרד של צדקיהו על פי המקורות שהוצגו למעלה . בורך כלל , כשאימפריות השתלטו על ממלכות ק 0 נות נכרתו בריתות נין שליטי האימפריות למלכים המקומיים . במסגרת הבריתות העלו הממלכות המקומיות מס קבוע לאימפריות . בתמונה - יהוא , מלך ישראל , מביא מנחה לשלמנאסר השלישי , מלך אשור . אובליסק שחור מארמון שלמנאסר .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר