עמוד:87

הנפש נתפשת ככוח החיים , ובמקורות קדומים יותר גם כגרון או כלוע : גם הלב , המופיע במשמעויות מנטליות שונות , מתקשר לעתים גם לצרכים גופניים כמו רעב : גם אם לא מטפלים בשאלה המדעית על מיקומן של הפעולות המנטליות , נותרת עדיין השאלה התרבותית . בתרבות שלנו ובהרגלינו הלשוניים מובלעות השקפות שונות שאינן בהכרח עולות בקנה אחד עם מה שהמדע של ימינו קובע ) . יש להניח שגם חוקר מוח המשוכנע שאהבה היא רצף של אותות חשמליים המועברים מן המוח ותו לא , יצייר לב קטן בתחתיתו של מכתב אהבה שהוא שולח ( ... אנו מתקשים מאוד לקבל את הטענה שאנו חושבים באיבר שאינו המוח , ושאנו מרגישים באיבר שאינו הלב . הקושי הזה אינו נובע מיד ע מדעי שיש לנו או מעיקרון אחר שאנו בטוחים שהוא נכון , אלא הוא נובע מתוך שורה של הרגלים תרבותיים , וקשה לדמיין אם הם ייעלמו אי פעם . הפלא בתופעות אלה גדול עוד יותר כאשר אנו מעיינים במקרא ומגלים שהרגלים חזקים ועמוקים אלה אינם נצחיים , אלא תלויים בזמן ובמקום . בתקופת המקרא למשל היו שמיקמו את הפעילות האינטלקטואלית בלב , ואת הרגשות - בכליות או במעיים . עיינו כקונקורדנציה בערכים "לב " , " כליות" ו"מעי . " העתיקו מספר ירמיהו את הפסוקים הכוללים מילים אלה , וציינו איזה תפקיד ממלאים איברים אלה בכל אחד מן הפסוקים . • הסבירו כיצד אפשר ללמוד מהעיון בקונקורדנציה על אופיו הרגשי של ספר ירמיהו . הביאו שלוש ראיות לדבריכם מהפסוקים שהעתקתם . איור מתוך נתב יד אצ 0 קי המתאר עקירת לב אדם במה 7 ך הקרבתו לאלים . האצםקים ( שלטו במרכז מקסיקו המזרחית של rwnn p am ה14- למאה ה6- ו ) האמינו והאלים זקוקים לבני האדם כמזון . הם המיתו אלפי אנשים מדי שנה לצורך 0 קסים אלה . הלב תפס מקום מרכזי ב 0 קסי ההקרבה האצסקים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר