עמוד:58

? n "* mD ' WVM VDWIA A מדוע אנחנו משתמשים כמעשה סמלי ? מדוע מעדיפים לפעמים להשתמש במעשה סמלי ולא כנאום או כמאמר ? ט ? ד המעשה הסמלי משתמש כסמלים קיימים ? מדוע מעשים סמליים מסוימים משפיעים עלינו , ואחרים - לא ? האמן מו 0 י מזרחי יצר בשנים 1974-1973 מיצג שבמהלכו הלך בעיר העתיקה בירושלים , ברחוב ויה דולורוזה , ונשא על גם תצלום גדול של פניו . בגלל נכותו של האמן יש wn /> שהוא עבר את הדרך לאט מאוד . ' ויה ךולורוזה' פירושה דרך הייסורים ; ועל פי המסורת הנוצרית בדרך זו עבר ישו כשעל גב 1 צלב עץ כבד . על הצלב הזה נצלב ישו בסוסה של הדרך . ב 10 במאי , 1933 בערך בחצות , צעדו אלפי סטודנטים מהאוניברסיטה של ברלין ברחובות העיר ולפידים בידיהם . התהלוכה הסתיימה בכיכר שבקדמת האוניברסיטה , ושם נערמו למעלה מעשרים אלף ספרים . הסטודנטים הציתו את הספרים באמצעות הלפידים שבידיהם , בעוד שר התעמולה הנאצי גבלס נושא נאום נלהב . בנאומו אמר גבלס שהלהבות העולות מן הספרים לאו דווקא זורקות אור על התקופה שחלפה , אלא בעיקר מאירות את העתיד . בין הסופרים שספריהם נשרפו אז היו תומס מאן , סטפן צויג , אלברט א"נשט , ! " זיגמונד פרויד , אמיל זולא ועוד רבים אחרים . עם תום מלחמת העולם השנ"ה חולקה גרמניה ( שהפסידה במלחמה ) לשתי מדינות : גרמניה המזרחית ( הקומוניסטית ) וגרמניה המערבית ( הדמוקרטית . ( בתוך ברלין הבירה הוקמה חומה , שהפרידה בין שתי המדינות . ב8- בנובמבר , 1989 עם התמוטטות המשטר הקומוניסטי של גרמניה המזרחית , הופעל לחץ כבד של המוני מפגינים לפתיחת שעריה של חומת ברלין . עוד באותו לילה נאספו אלפי בני אדם והחלו להלום בפטישים באבני החומה . החומה נהרסה כליל עד סוף אותה שנה , וגרמניה חזרה להיות מדינה אחת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר