עמוד:5

פתח דבר תקופת פעילותו של ירמיהו כנביא היא אחת התקופות הסוערות והדרמתיות ניותר כתולדות ישראל . ירמיהו החל להתנבא שנים ספורות לפני הרפורמה הדתית מרחיקת הלכת שהנהיג יאשיהו , והמשיך להתנבא עד לאחר חורבן בית המקדש וגלות ממלכת יהודה . ספר ירמיהו מכנס כתוכו נבואות , קטעים ביוגרפיים ותיאורים של מאורעות היסטוריים . כל אלה חושפים צדדים מהות"ם של העולם החברתי והמדיני כימי ירמיהו , והם גם מגלים משהו על רגשותיו האישיים של ירמיהו האדם , אשר קיבל עליו שליחות של נבואה . כספר זה נעסוק בכמה נושאים שעולים מהקריאה כספר ירמיהו . לכל נושא מוקדשת יחידת לימוד , והיא מקיפה כמה פרקים ( או חלקי פרקים ) מספר ירמיהו , שהנושא מופיע בהם . כתחילת כל יחידת לימוד מועלה הנושא המיוחד לה , ובמהלך היחידה מטופלים פרקי היחידה ונבדק הקשר שלהם אל הנושא הנדון . כהמשכה של כל יחידת לימוד יש כמה נושאים להרחבה ולהעשרה : הרחבה והעמקה של אחד הנושאים שנדונו כיחידת הלימוד . מבט אחר על הנושא שנדון ביחידה , התבוננות בו דרך משקפ"ם inr אחרים : תחומי דעת מגוונים , פרשנויות נוספות , הקשרים אסוציאטיביים שונים וכדומה . ככל יחידת לימוד יש עיסוק כנושא אחד ככלים חזותיים : ארכיטקטורה , קריקטורה , ציור , צילום . כהעשרות אלה התמונות מדברות , והן מעוררות שאלות למחשבה ולדיון . אנו מקווים שתיהנו מהלימוד צוות הפיתוח

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר