|
עמוד:13
עמוד בספר : 7 ב פעילות עם המורה לומדים לפתור תרגילי חיבור בעשרת השנייה בעזרת פסים ודסקיות . משתמשים בלוח שבו 3 פסים ומייצגים תחילה את שני החלקים זה מתחת לזה בנפרד, ורק לאחר מכן מחליטים איזה חלק נוח לצרף לחלק האחר . התלמידים יגלו שפשוט יותר לצרף את הדסקיות המייצגות את החלק הקטן אל הדסקיות המייצגות את החלק הגדול . עובדה זו חשובה, משום שבהמשך הם יוכלו לדמיין את הצירוף ולהשתחרר מהאביזרים . מומלץ לתרגל עם התלמידים פתרון תרגילים נוספים בעזרת דסקיות, תבנית ופסים מחיקים לפני שעוברים לפעילויות שבהמשך . ב פעילות 4 פותרים שלשות של תרגילים בעזרת דסקיות על פסים . פעילות זו ממחישה את הקשר בין התרגילים בעשרת הראשונה לתרגילים המתאימים להם בעשרת השנייה . פעילות דיגיטלית בסביבת המורה ובספר הדיגיטלי אפשר למצוא את מעבדת פסים ודסקיות - 3 פסים . במעבדה מוצגים 3 פסים של ,10 דסקיות או פרחים בשני צבעים . המעבדה משמשת לייצוג המספרים ולחיבור וחיסור עד 20 . שלושת הפסים מאפשרים תרגילי חיבור של מספר דו-ספרתי ומספר חד-ספרתי . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק עִם הַמוֹרה תִזְכֹּרֶת 3 כך פותרים תרגיל חיבור בעזרת פסים ודסקיות : בונים את שני המספרים ( החלקים ) על הפסים, כל מספר בצבע אחר . מצרפים דסקיות מפס אחד לאחד הפסים האחרים . מזהים את השלם, שהוא התוצאה של התרגיל . מתרגלים בעזרת הפסים והדסקיות פתרון של תרגילי חיבור . 3 . כִּתְבוּ תַרְגִיל חִבּוּר הַמַתְאִים לַחֲלָקִים שֶׁבַּתַבְנִית . מִצְאוּ אֶת הַשָׁלֵם בְּעֶזְרַת הַפַּסִים וְהַדִסְקִיוֹת וּפִתְרוּ אֶת הַתַרְגִיל . שָׁלֵם 2 17 חֵלֶקחֵלֶק = + חֵלֶק חֵלֶק 14 שָׁלֵם = 14 + 3 4 . הֵעָזְרוּ בַּפַּסִים וּבַדִסְקִיוֹת וּפִתְרוּ . = 3 + 2 = 13 + 2 = 3 + 12 במה שלושת התרגילים דומים ובמה הם שונים ? דִיוּן : דִיוּן 7 א . מֵהָעֲשֶׂרֶת הָרִאשׁוֹנָה לָעֲשֶׂרֶת הַשְׁנִיָה 7 13 א . מהעשרת הראשונה לעשרת השנייה
|
|