|
עמוד:12
עמוד בספר : 6 ב פעילות 2 יוצרים את הקשר הראשוני בין תרגילים בעשרת הראשונה לתרגילים בעשרת השנייה בעזרת איורים . לדוגמה : 4 + 2 ו- 4 + 12 או 14 + 2 . מטרת הדיון היא להסב את תשומת לב התלמידים לכך שגם ב סעיף א וגם ב סעיף ב יש מגש שעליו 4 מסמרים ומגש שעליו 2 מסמרים, אך בסעיף ב נוספים ל- 2 המסמרים עוד 10 מסמרים, ולכן מתקבלים החלקים 4 ו- 12 . ב סעיף ג נוספים ל- 4 המסמרים עוד 10 מסמרים, ולכן מתקבלים החלקים 14 ו- 2 . התלמידים לומדים לגלות גמישות בהוספת העשרת, בכל פעם לחלק אחר, ומגלים שמספר היחידות בתוצאה נשאר ללא שינוי . 2 . כַּמָה מַסְמְרִים יֵשׁ עַל שְׁנֵי הַמַגָשִׁים יַחַד ? כִּתְבוּ תַרְגִיל מַתְאִים וּפִתְרוּ . • במה סעיפים א ו-ב דומים ובמה הם שונים ? • במה סעיפים א ו-ג דומים ובמה הם שונים ? • במה סעיפים ב ו-ג דומים ובמה הם שונים ? דִיוּן : דִיוּן = + = + = + ב א ג אפשר לבקש מהתלמידים למצוא את כל האפשרויות לכמויות המסמרים על שני מגשים כשסכומן 18 ועל אחד המגשים הכמות גדולה מ- 10 . א . מֵהָעֲשֶׂרֶת הָרִאשׁוֹנָה לָעֲשֶׂרֶת הַשְׁנִיָה 66 12 א . מהעשרת הראשונה לעשרת השנייה הערות לעצמי :
|
|