עמוד:7

ג . פתרון משוואות בעזרת ישר המספרים . לדוגמה : במשוואה 17 = + 10 , התלמידים יסמנו את המספר 10 ויבדקו כמה קפיצות עליהם לבצע עד ל- 17 כדי לדעת מהו המספר החסר . במשוואה : 10 = - 16 , התלמידים ימנו את מספר הקפיצות מ- 16 ל- 10 ויקבלו את המספר החסר . • חשוב לחזק את השימוש באסטרטגיות מגוונות לפתרון תרגילים גם באמצעות הסביבות הדיגיטליות ולשלב משחקים המוצעים בספר ובמדריך . • קשיים העשויים להופיע במהלך הלמידה : א . תלמידים עשויים לנקוט אסטרטגיה של מנייה במקום להתבסס על קשרים בין מספרים . לדוגמה : בתרגיל = 3 + 17 , בעזרת דסקיות על פסים אפשר לראות שהשלם הוא 20 במקום לספור כל דסקית . ב . תלמידים עשויים שלא להבין שהמספר 10 מייצג עשרת אחת, ועשויים לחשוב שהוא מייצג את הספרה 1 . לדוגמה : הביטוי 3 + 15 לא שווה לביטוי 3 + 5 + 1 , אלא לביטוי 3 + 5 + 10 . יש לבסס את ההבנה הזו אצל התלמידים במתן דוגמאות שונות . ג . תלמידים עשויים לשכוח לקשר את הידע המתמטי הקודם שלמדו . יש לעודד אותם להשתמש בקשרים בין תרגילים בעשרת הראשונה ובעשרת השנייה . לדוגמה : 10 = 3 + 7 20 = 13 + 7 20 = 3 + 17 ד . חלק מהתלמידים טועים בהבנת משמעות המשוואות ומפרשים אותן כאילו היו תרגילים ישירים, לכן חשוב לקרוא את המשוואות במילים . לדוגמה : את המשוואה 17 = + 10 יש לקרוא כך : " 10 ועוד מה יהיה שווה 17 ? " . 7 חיבור וחיסור עד 20 - חלק א | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר