|
עמוד:4
המטרות העיקריות בהוראת הפרק פתירה יעילה ומדויקת של תרגילים בעשרת השנייה, שלא נדרשת בהם שבירת עשרת - בעל-פה ובדרכי חישוב מגוונות . המחשת פעולות החיבור והחיסור בצורה ויזואלית באמצעות סיפורים מחיי היום-יום ובאמצעות עצמים ותמונות . פתירת תרגילי חיבור וחיסור בעזרת ישר המספרים . פתירת שאלות מילוליות פשוטות עד 20 . פתירת תרגילי חיבור וחיסור שיש בהם יותר משני מחוברים . השוואה בין שני ביטויים מתמטיים המייצגים את אותה כמות . ידע קודם • פתרון תרגילי חיבור וחיסור בתחום ה- 10 באסטרטגיות שונות . • הכרת המבנה של המספרים 11 – ,20 וייצוג מספרים אלו בעזרת פסים ודסקיות ובעזרת ישר המספרים . • יישום פעולות חיבור וחיסור במצבים מחיי היום-יום . מה בפרק ? בפרק "חיבור וחיסור עד 20 - חלק א" יש שש יחידות : א . מהעשרת הראשונה לעשרת השנייה התלמידים והתלמידות פותרים תרגילים ומשוואות בעזרת דסקיות על פסים . ביחידה מושם דגש על הקשר שבין תרגילים בעשרת השנייה לבין תרגילים בעשרת הראשונה . ב . פותרים תרגילים מבססים את השליטה בפעולות החיבור והחיסור בעזרת דסקיות על פסים ו"ציור בקיצור" שלהם . היחידה בנויה באופן מדורג, וכוללת את תתי-היחידות האלה : • אחד החלקים הוא 5 או 15 • השלם הוא עד 15 • השלם הוא עד 20 ג . פותרים תרגילים בעזרת ישר המספרים פותרים תרגילי חיבור וחיסור באמצעות תנועה קדימה ואחורה על ישר המספרים . 4 חיבור וחיסור עד 20 - חלק א | מבוא
|
|