עמוד:13

עפיפונים משרד החינוך n המינהל הפדגוגי, האגף לחינוך יסודי n המזכירות הפדגוגית, הפיקוח על הוראת העברית 13 סידור הוראות להעפת עפיפונים על פי הרצף הנכון פעילות זו נועדה להדגיש את החשיבות של הרצף הכרונולוגי בטקסט של הוראות . בטקסט כזה הקריאה והפעילות על פי הסדר הנכון של ההוראות עשויות להיות תנאי להצלחת הביצוע . • בקבוצות : מחלקים לילדים דף, ובו הוראות מבולבלות להעפת עפיפונים ( עמוד 12 ) . מבקשים מהילדים בכל קבוצה לגזור את הרצועות ( על כל רצועה כתובה הוראה אחת ) , ולדון מה צריך להיות הסדר של ההוראות כדי שיהיה אפשר לפיהן להעיף עפיפון . מבקשים מהקבוצות להשוות ביניהן את תוצאות הסידור : האם כולן הגיעו לאותו הסדר ? ואם לא, מדוע ? ומהו הסדר הנכון ? האם יש רק סדר אחד נכון ? • התלמידים מניחים על השולחן את ההוראות לפי הסדר הנכון שקבעו . שואלים את התלמידים : מה עזר להם לקבוע את הסדר ? האם הסדר חשוב לדעתם ? מדוע ? • מבקשים מהתלמידים להתבונן שוב בהוראות ולהגיד אילו דברים חוזרים בכל ההוראות, במה המשפטים דומים . צריך לכוון את התלמידים למבנה של טקסט הוראות .

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר