עמוד:64

64 הגיע לאיי בהאמה שהם חלק ו , הפליג מספרד מערבה לאוקיינוס האטלנטי - כריטופר קולומבוס ילה את אמריקה . הוא חזר מאמריקה מזרחה דרך האוקיינוס מיבשת אמריקה . קולומבוס ג האטלנטי לפורטוגל . הערה : אפשר למצוא מידע רב על מגלי עולם במרכזיות פדגוגיות ובאנציקלופדיות המותאמות למגזר החרדי . : 36 בעמוד 8 פעילות ון עם נפליג בים התיכון מערבה נעבור דרך מצר גיברלטר המחבר את הים התיכ - מסלול א ' , נפליג לאורך החוף המערבי של יבשת אפריקה ו האוקיינוס האטלנטי . משם נפנה לכיוון דרום נמשיך מזרחה לים . משם נגיע לים הערבי ו נעבור דרך מפרץ מוזמביק , מזרח - צפון נמשיך לכיוון ליפן . עד סין ונעבור דרך מצרי טיוואן לים סוף ומשם דרך מצרי טיראן ונגיע סואץ נעבור בתעלת , מזרח - דרום נפליג לכיוון - מסלול ב ' נעבור את מצרי טיוואן ונגיע ליפן . , לים הערבי . נמשיך מזרחה באוקיינוס ההודי עד לים סין : 40 בעמוד 14 פעילות צודק הילד שטוען שארצות הברית ויפן נראות במפה שטוחה רחוקות זו מזו אך במציאות אינן - רחוקות כל כך . למדוד אתאפשרלראות זאת בנקל כי רואים שהעולם עגול והן די קרובות וכך ראפש בגלובוס - לעשות במפה שטוחה ( . שאי אפשרהמדינות ) מה 2 המרחק בין : 49 עמוד ב 8 פעילות הוא זורם ממרכז צרפת צפונה ונשפך , אפשר ללמוד שנהר הסין הוא נהר גדול בצרפת - 15 ממפה י . למצר למאנש שבאוקיינוס האטלנט לשניים וכן שנהר הסין הוא נהר מפותל ז פרי אפשר ללמוד שנהר הסין חוצה את העיר - 16 ממפה . ז פרי באזורי תעשייה בסביבות העיר העובר : 54 בעמוד 11 פעילות ק " מ - 100 ס " מ = ל 1 א . כל ק " מ - 25 ס " מ = ל 1 * . כל ק " מ 50 - ס " מ = ל 1 * . כל האזור במציאות . ב . בקנה המידה הראשון מקטינים הכי הרבה את ג . בקנה מידה השני מקטינים הכי מעט את האזור במציאות . : 59 בעמוד 20 פעילות בגלל מיקומה במזרח כדור הארץ היא " מקבלת אתשמשום יפן נקראת " ארץ השמש העולה " הבוקר ראשונה " .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר