עמוד:44

44 מסרטטים מפה של הדרך לבית הספר – 2 פעילות ? כדאי מתי . בסיומו או " לקרוא מפה " השלישי הפרקבתחילת ואפשר , כולו לנושא פתיחה בתור אפשר הפעילות מטרת לתאר והיכולת , החזותית ההתבוננות יכולת טיפוח , התלמידים של המרחבית התפיסה וח טיפ ( . בדיבור או בכתיבהולא ) סמליים מוסכמים סימנים בעזרת מוכר מקום של מנטלית מפה הפעילות תמצית את יעדכנו הם . לכיתתם עד הספר בית משער הדרך מפת את הזיכרון מן רטטו סי התלמידים . רטטו סש המפה לפי הליכה אמצעות וב חבריהם רת בעז שלהם המפה הפעילות מהלך הדרך של האפשר ככל מפורטת מפה ( הזיכרון מ ) בעצמו יכין הכיתה מתלמידי אחד כל x . לכיתה ועד הספר בית משער חברי הקבוצה יתר של במפות יתבונן אחדוכל , עבודה לקבוצות יתחלקו התלמידים x . , לפי הצורך שלו המפה את ויתקן פרטים יאתרו הם . שציירו המפה בעקבות הכיתה אל הספר בית משער יצעדו התלמידים x . למפה אותם ויוסיפו מזיכרונם שחמקו נוספים , חשובות לשאלות מענה ניתן זאת בפעילות : הפעילות של חשיבותה אתתסביר המורה x רחב המ של ידע במוחנו נבנה איך ? שלנו בסביבה להתמצאלומדים אנו כיצד : והן ? שלנו המרחבית התפיסה את ולהעשיר להרחיב יכולים אנו וכיצד ? שסביבנו אפשרהזאת מהפעילות . הסביבה וללימודלהכרה חיונית לפרטים לב ותשומת חוזרת התבוננות בוודאי זוכרים שונים תלמידים . המרחב את תפיסתם באופן אדם בני בין שונות קיימת כי ללמוד , ובשלמותה בכללותה הסביבה את תופסים מהם חלק . לאחרים לב שמים ולא מסוימים פרטים מפות יש מאתנו אחד כל של במוחו . מהם בנויה שהיא הפרטים לפי סביבה את ה תופסים ואחרים אנו ידינו מעשי את ובודקים הנייר על האלההמפות את מעלים אנו כאשר . שלו הסביבה של . סביבתנו את יותר וב טומכירים , שלנו המנטליות המפות את מעשירים שיעורים כשני – : הפעילות משך . תקווה בפתח הספר אחד מבתי ב ' ה כיתה תלמידות שסרטטו הכיתה אל הדרך של המפה את ראו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר