עמוד:12

12 אפשר לראות שלדירות רבות יש מרפסות ) אפשר לשאול את התלמידים מדוע ƒ לדעתם בעיר חרדית יש לבתים מרפסות , ולהגיע למסקנה שהן משמשות . כך אפשר לקשור בין תופעה מרחבית להתנהגות אנושית . ( לסוכות ל נראים מבנים שלהם גגות לבנים וכןהנראה במורד ההר בצד שמא באזור ƒ צלום תהמלהפיקסככות כחולות . האזור לא נראה כאזור מגורים . כך אפשר מה משמשים מידע גם על דרך השלילה . אפשר לשער ביחד עם התלמידים לְ שוניםבמקומות להדגיש שאלה הן השערות . חשוב המבנים הללו , אבל . נוספים ארעיים מבנים לזהות אפשרצלום בת נראה כמרחב ( , שיש בו מבנה עגול , גדול ולבן ) האזור הנראה בפסגת ההר ƒ אזור מגורים . כ שמיועד לשימוש הציבור ולא אנו מציעים לעודד את התלמידים להתבונן . צלום אפשר להפיק מידע רב נוסף מהת , ולהעלות השערות המתבססות על המידע שהפיקו . ובאת מה שנראה לתארו התופעה מציג אתצלום נראה מדרון הר הכרמל היורד אל הים . הת 148 וד בעמ בתמונה קו החוף מפורץ וההרים יורדים בתלילות הקיימת בחלק הצפוני של הים התיכון שבו עד המים . להשיג כמה יעדים לימודיים : ים מאפשר צלומים תה להוסיף מידע על המידע הכתוב . - וח והבניה נכונים של תופעות ותהליכים , כדי לאפשר פית להמחיש ולהדגים - המושגים שהתלמידים צריכים לרכוש במהלך הלימוד . את נושאי הלמידה אל התלמידים , ו " להכניס " את הנושאים אל תוך חדרלקרב - הכיתה . . רחוקים מאתנו בזמן ובמקום ה אנשים אל ומקומות אל לקרב אותנו - םהיהקשר שבינ ולעמוד על מהתצלומים חשוב לסייע לתלמידים לדלות מידע רלוונטי עם זאת , יש להפנות את תשומת לבם של התלמידים לכך . המצולמת בין התופעה ל . בלבד מידע חלקי ים מוסר צלומים שהת בכמה דרכים : צלומים במהלך לימוד הנושא אפשר להשתמש בת לעתים קרובות הדגמה והמחשה חזותית הן הדרכים הקצרות והיעילות ביותר להבנת . מושג . המצולמות ן בתופעות דו תוך כדי קריאת הטקסט ול צלומים תב ונן התב אפשר ל - נושאים הלך הלימוד של במ ים המתאימ צלומים את התלמידים לת להפנות אפשר - . אחרים בספר

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר