עמוד:113

א פ שר להיע ז ר ב ט בלת ה מ ב נ ה העשרו נ י . יח יד ות ע ש ר ות מ א ות א ל פ ים ע ש ר ות א ל פ ים מ א ות א ל פ ים מ יל יונ ים 4 . נתון המספר 125,437 . א . הגדילו ב- 1 את ספרת המאות של המספר הנתון . › איזה מספר קיבלתם ? › בכמה המספר החדש גדול מהמספר הנתון ? ב . הגדילו ב- 1 את ספרת עשרות האלפים של המספר הנתון . › איזה מספר קיבלתם ? › בכמה המספר החדש גדול מהמספר הנתון ? ג . הקטינו ב- 3 את ספרת האלפים של המספר הנתון . › איזה מספר קיבלתם ? › בכמה המספר החדש קטן מהמספר הנתון ? ד . החליפו את ספרת מאות האלפים של המספר הנתון בספרה 5 . › איזה מספר קיבלתם ? › בכמה המספר החדש גדול מהמספר הנתון ? 5 . נתון המספר 1,298,007 . א . שנו ספרה אחת בלבד במספר הנתון, כך שיתקבל מספר הקטן במאה אלף מהמספר הנתון . איזה מספר קיבלתם ? ב . שנו ספרה אחת בלבד במספר הנתון, כך שיתקבל מספר גדול מהמספר הנתון . › איזה מספר קיבלתם ? › בכמה המספר החדש גדול מהמספר הנתון ? ג . האם אפשר לשנות ספרה אחת בלבד במספר הנתון, כך שיתקבל מספר הגדול בשבע מאות מהמספר הנתון ? אם אפשר, כתבו את המספר שהתקבל . אם אי אפשר, הסבירו מדוע : ד . האם אפשר לשנות ספרה אחת בלבד במספר הנתון, כך שיתקבל מספר הגדול באלפיים מהמספר הנתון ? אם אפשר, כתבו את המספר שהתקבל . אם אי אפשר, הסבירו מדוע : א . המבנה העשרוני 113

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר