עמוד:17

שיעור 7 | למה אכפת לי מההתחממות הגלובלית ? מטרות השיעור 1 . להתוודע לנושא ההתחממות הגלובלית, שינויי האקלים . 2 . להכיר את השלכות האקלים על האדם . הבנת הקשר סיבה - תוצאה בהשפעה של תנאי האקלים על האדם . 3 . להכיר עמדות שלפיהן לאדם יש השפעה על האקלים, ולפעילות האדם יש תפקיד משמעותי בשינויי האקלים . 4 . להתוודע למאבק של האדם בשינויי האקלים . 5 . להכיר את מקומה של ישראל בתהליכים אלה . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . נאום גרטה טונברג, מכונת זמן אקלימית, יום שני ללא בשר, קראתי, הבנתי ! התלמידים ייחשפו במהלך הקריאה להשלכות של ההתחממות הגלובלית, למאבק העולמי בשינויי האקלים, ולמקומה של ישראל במאבק זה . דיון ביניים 1 . לוודא שהסוגיה המרכזית בכתבה ברורה לתלמידים : מהי התחממות גלובלית, מהן ההשלכות שלה ומה מקומה של ישראל בסיפור . 2 . לוודא שהמושגים הובהרו – לאסוף יחד מתוך הכתבה את המושגים החשובים ולכתוב אותם על הלוח : התחממות גלובלית, אפקט חממה, מדבור, סטייה מטמפרטורה ממוצעת, האֲמָנות השונות שנחתמו בעולם . 3 . אפשר לעבור על חלק מהפריטים הדיגיטליים שהתלמידים סרקו באמצעות האפליקציה ואפשר להקרינם על הלוח . למשל להתמקד בתמונה הפותחת את הכתבה של ההפגנה במאבק בשינויי האקלים . לשאול מהם המרכיבים הבולטים בתמונה, מי האנשים הבולטים בתמונה . חפשו את גרטה בתוך התמונה . מה אפשר ללמוד על הפער בין מקומה בתמונה ובין עוצמת ההשפעה שלה ? מומלץ להקרין את נאומה במליאה . 4 . לוודא שההשלכות הובהרו – עליית טמפרטורה ממוצעת, מחסור במים, סחיפת קרקעות וכן הלאה . 5 . לסיים בשאלה לקראת העבודה הקבוצתית - מה מקומנו כיחידים בתהליך ? פעילות קבוצתית מפנים ל כדי לתרגל פרואקטיביות, התלמידים ייזמו פעילות שמטרתה מאבק במשבר האקלים במסגרת היכולות שלהם . נושא מערכת המים משולב בגיליון : כלכלה, תשתיות וסביבה . שימו לב : לכתבה מצורפת יחידת הערכה 17

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר