עמוד:39

שיעור 18 | מבוא - תשתיות מטרות השיעור 1 . להבהיר מהן תשתיות ואילו סוגי תשתיות קיימים . 2 . מי אחראי לפיתוח התשתיות ? 3 . מבט כללי על מערכת התשתיות בישראל . שיעורים 19 - 20 | התחבורה בישראל - לאן ? מטרות השיעורים 1 . היכרות עם הסוגיה המרכזית בתחום התחבורה כיום - עומס התחבורה בכבישים . מצד אחד כמות כלי הרכב גדלה, ומצד אחר התשתיות אינן עומדות בקצב העלייה בכלי הרכב . 2 . היכרות עם מצב התחבורה הציבורית בישראל והמחלוקת בנוגע לפיתוח ולפתרון . 3 . היכרות עם פתרונות שונים בעולם לעומס התחבורה . פעילות הפתיחה פותחים במליאה באמצעות היכרות עם אמצעי התחבורה השונים – יתרונות וחסרונות של כל אחד מהם . הצגת מסלול לדוגמה, ובדיקה של מסלול ביישוב שבו נמצא בית הספר של התלמידים במטרה לקבל תמונת מצב של תפקיד התחבורה בחייהם . לעודד ראייה ביקורתית המבוססת על הנתונים של המרחב הספציפי . קראתי הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . דיון ביניים 1 . מהי עמדתו של מבקר המדינה בנוגע למצב התחבורה הציבורית בישראל ? 2 . מה הביא למצב שמתאר המבקר ? מנתחים את הגרף "גידול מצטבר באוכלוסייה, באורך הכבישים, בנסיעת כלי רכב פרטיים ובנוסעים באוטובוס וברכבת, 2010 - 7102" שבעמוד 42 . 3 . היכן עומדת ישראל ביחס למדינות אחרות בעולם ? 4 . מהו המודל TOD המצוין בכתבה ? 5 . כיצד מציע המבקר לקדם את התחבורה הציבורית בישראל ? עבודה קבוצתית מפנים ל מיישמים את הנלמד על תחבורה ציבורית – מתכננים קו אוטובוס באזור שלנו . מומלץ להפנות את התלמידים למדור "המקצוענים" - לריאיון עם מנכ"ל וְיַזָם חברת מוביט, שמדבר על הפתרונות שהחברה שלו מציעה לתחבורה הציבורית . מורים שירצו להרחיב בנושא תשתיות תחבורה יוכלו לפנות לקובצי המידע מערכת התחבורה . לכתבה מצורפת יחידת הערכה . שיעורים 21 - 22 מטרת השיעורים להתמקד באתגר סביבתי נוסף ובדרכי ההתמודדות עימו באמצעות המדורים : דרכון / שיקום נהר הריין, גלריה / שוניות אלמוגים מלאכותיות . 39

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר