עמוד:36

דיון ביניים 1 . מהי הסוגיה המרכזית שמוצגת בכתבה ? 2 . מהם הנתונים שמופיעים בכתבה ובגרפים, ומה המשמעות שלהם בנוגע לייצור פסולת ולהצטברותה ? 3 . מהן צורות הטיפול בפסולת ? 4 . מהן דרכי הפעולה שישראל מתכוונת לנקוט כדי לטפל בפסולת ? פעילות קבוצתית מפנים ל הפעילות מתמקדת בהפחתה במקור, ומעודדת פעולות של הפחתה במקור . לכתבה מצורפת יחידת הערכה . שיעורים 12 - 13 | מדיניות סביבתית בישראל מטרות השיעורים 1 . להבהיר את המושג "מדיניות סביבתית" וההשלכות שלו בהקשר המקומי ובהקשר של המדינה . 2 . להציג את בעלי העניין בדיון במדיניות סביבתית . 3 . להציג מקרה פרטי שבו החלטות שהתקבלו בעבר מובאות לפתחו של הציבור כיום . אילו דרכי פעולה היה נוקט כיום המשרד להגנת הסביבה ? פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות פעילות הפתיחה מציגה את המושג "מדיניות סביבתית" על פי המקרה הפרטי של מפרץ חיפה . פעילות זו כוללת משימת צפייה . מטרתה להשוות בין דוח המשרד להגנת הסביבה ובין דוח מבקר המדינה, ולעמוד על הפערים שבין הדיווחים ומה ההשפעות שלהם . מומלץ לכתוב את ההשוואה על הלוח בכיתה . בסוף פעילות הפתיחה מוצג מקרה נוסף של מצב סביבתי . התלמידים מתבקשים ליישם את מה שלמדו באמצעות ההשוואה, ולהציע חוק או תקנה שיעזרו בפתרונו . קריסת ארובת בתי הזיקוק, קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בליווי האפליקציה . דיון ביניים 1 . מהי מדיניות סביבתית ? 2 . מיהם בעלי האינטרסים המנוגדים שאחראים לחלק מהבעיות הסביבתיות ? 3 . מי אחראי לפתור בעיות סביבתיות ? 4 . מה לומדים ממקרה הבוחן של מפרץ חיפה על מערכת השיקולים של המשרד להגנת הסביבה, ומהם הקשיים העומדים לפתחו ? פעילות בזוגות מפנים ל הפעילות מבוססת על הכתבה . חלק מהפעילות הוא בוחן ידע וחלק ממנה דורש יישום והסקת מסקנות לגבי זיהום אוויר בזמן אמת באזור שבו מתגוררים התלמידים . מומלץ גם להציג פעולות סביבתיות של פיתוח בר - קיימה שמופיעות בגיליון, לדוגמה שיקום נהרות בעולם ושיקום שוניות אלמוגים . הרחבה בנושא מדיניות סביבתית ( ברמת מדינה, רשות מקומית, פרט ) בקובץ המידע : איכות הסביבה בישראל . לכתבה מצורפת יחידת הערכה . 36

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר