עמוד:23

שיעור 2 | מתכננים את המרחב נושא זה אינו חלק מתוכנית הלימודים, אבל מצאנו לנכון לעסוק בו, בגלל החשיבות הרבה שיש לו וההשלכות שלו על הנושאים הבאים . מטרות השיעור 1 . לחשוף את התלמידים לפעילות התכנון של המרחב ולחשיבות של התכנון . 2 . להציג את שלבי התכנון ומי נוטל בהם חלק . 3 . לפתח חשיבה ביקורתית לגבי טיב התכנון של האזור שבו התלמידים מתגוררים . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות פעילות הפתיחה כוללת מצגת עם סימולציה של שיקולי תכנון / ניגודי אינטרסים / שלבים בתכנון . אפשר לבקש מהתלמידים שייצגו את בעלי האינטרסים ויסבירו את השיקולים לדרישות שלהם בתהליך התכנון . קראתי, הבנתי ! קוראים את הכתבה בצירוף האפליקציה . דיון ביניים 1 . מהן הסיבות העיקריות לתכנון ? מה יקרה אם לא נתכנן ? 2 . מהם השלבים בתהליך התכנון, ומי נוטל בהם חלק ? 3 . מהם שימושי קרקע, ואיך הם קשורים לתכנון ? 4 . כיצד בא לידי ביטוי תכנון המרחב באזור שלכם, ומה הייתם עושים אחרת ? למידה עצמית באמצעות מחשב יוצרים מפת שימושי קרקע . הפעילות האישית כוללת בדיקה באמצעות שכבות מידע . הפנו את התלמידים למדור "המקצוענים" שבגיליון זה ולכתבה העוסקת בשימושי GIS בעיר . פעילות הקבוצתית מפנים ל הפעילות היא סימולציה של "שיתוף הציבור" . התלמידים הם נציגי הציבור והם אמורים להמשיג את הצרכים שלהם במרחב הציבורי ולהציג רעיונות ליישום . הפעילות בנויה כתהליך שבסופו אפשר לנסח המלצה . לכתבה מצורפת יחידת הערכה . שיעור 3 | האם יהיה פה מקום לכולנו ? מטרות השיעור 1 . ללמוד מאפיין דמוגרפי מרכזי בגאוגרפיה : צפיפות האוכלוסייה ותפרוסתה . סוגיית גידול האוכלוסייה בישראל ביחס לשטח העומד לרשותנו . 2 . להציג עמדות חוקרים בתחום וליישם קריאה ביקורתית של הפתרונות שהם מציעים . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות פעילות הפתיחה מציגה את הנושא בעזרת גרפים ונתונים וכוללת שאלות לדיון . היחידה כוללת סרטונים נוספים שעוסקים בנושא זה . המורה יבחר באילו סרטונים להשתמש . 23

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר