עמוד:33

פעילות קבוצתית מפנים ל קוראים את קובץ המידע "מבוא : מערכות תשתית" המצורף ליחידת "הסדנה", ובונים ייצוג נתונים באמצעות המקורות המצורפים וההנחיות לבניית היצג . שיעורים 3 - 4 | האם בישראל יש מחסור במים ? מטרות השיעור 1 . להכיר את סוגיית המחסור במים בישראל – האם לישראל חסרים מים ? 2 . להכיר את מערכת המים בישראל . 3 . להכיר את שיקולי הקצאת מים בישראל . פעילות פתיחה פותחים במליאה באמצעות פעילות הפתיחה עוסקת בשאלת מאזן המים בישראל : היכרות עם כמויות המים שמפיקים ממקורות המים השונים מול כמויות המים שצורכים . קריאה אישית או במליאה . האם בישראל יש מחסור במים ? , קוראים את הכתבה בצירוף האפליקציה . קראתי, הבנתי ! דיון ביניים 1 . מהי הטענה המרכזית של הכותב ? לישראל אין מחסור במים ? כיצד מקצים את המים שיש ? 2 . מהי העמדה שמוצגת לגבי הקצאת מים לחקלאות ? 3 . מהי העמדה שמוצגת לגבי מתקני התפלה ? 4 . לפי המפה שבכתבה : כיצד מורכבת מערכת המים של ישראל ? עבודה קבוצתית מפנים ל בפעילות יש יישום של העמדות שבכתבה . לאחר דיון במליאה על המחלוקת בדבר המחסור במים בישראל, הפעילות עוסקת בראייה ביקורתית של הקמפיינים לחיסכון במים, ובגיבוש עמדה בשאלה : מי הצרכן שאליו יש לפנות לחיסכון במים ? עבודה אישית לסיכום הנושא מתוך הנושאים המופיעים בו קובץ המידע – מערכת המים, יבחרו נושא אחדהתלמידים יעיינו ב וימלאו את הטבלה הבאה : 2 דברים שקשורים לנושא למה הן חשובות בעיניי ? 3 עובדות חשובות שלמדתי שבחרתי, והיה מעניין אותי להמשיך לחקור לכתבה מצורפת יחידת הערכה . 33

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר