עמוד:6

ג . סביבה דיגיטלית את כתב העת המודפס מלווה סביבה של חומרי למידה דיגיטליים . הסביבה כוללת את כל החומר הדיגיטלי של סביבת הלמידה . היא מאפשרת שיוך משימות לתלמידים לעבודה עצמית וקבוצתית . כל החומרים גם מיועדים להצגה באמצעות מקרן במליאה . מה כוללת הסביבה ? • פעילות פתיחה לכל כתבה ולחלק מהמדורים – זוהי פעילות קצרה המיועדת להצגה במליאה . היא יכולה לכלול מידע מקדים הכרחי להבנת הכתבה או גַרְיָן ( טִיזֶר ) לדיון בנושאי הכתבות . • פעילויות דיגיטליות ללמידה עצמית – הפעילויות ניתנות לסריקה על ידי האפליקציה . מטרות הפעילויות : להציג מידע באופן ויזואלי, להציג עמדות נוספות, לחדד את ההבנה של הסוגיות השונות, להקנות מיומנויות גאוגרפיות, לספק יחידות הערכה קצרות ולפתח מיומנויות נוספות . • פעילויות קבוצתיות ( "הסדנה" ) לכל כתבה ולחלק מהמדורים – הפעילויות מעגנות את הידע בעשייה, ביישום ובהסקת מסקנות . הן מצריכות רמת חשיבה גבוהה, מחזקות את שיתוף הפעולה בין הלומדים ואת יכולת העבודה שלהם בצוות, ומחייבות את התלמידים להתמודד עם קבלת החלטות ופתרון בעיות . מרבית הפעילויות מנחות את התלמידים להגיע לתוצר כלשהו . • פעילויות דיגיטליות לתרגול מיומנויות מפה – הפעילויות מבוססות ברובן על האטלס הדיגיטלי של מטח, ומטרתן לפתח מיומנויות של קריאת מפה, השוואה בין מפות והסקת מסקנות על בסיס המפות . • מילון מושגים – לכל גיליון יחידת מושגים . כל יחידה מרכזת את המושגים שרלוונטיים לנושאים הרחבים בגיליונות . יחידות אלה כוללות את המושגים הנדרשים על פי תוכנית הלימודים . • קובצי מידע מלווים ומשלימים למידע שמופיע בכתבות – מורים שירגישו צורך להרחיב את הידע בתחומים השונים, יכולים להפנות את התלמידים לקובצי המידע האלה . הקבצים כוללים גם הפניות לאתרים שמספקים מידע מעודכן . הקבצים מופיעים בפורמט מתאים להדפסה . • יחידות הערכה . היחידות בסביבה הדיגיטלית מלוות בסמלילים שמסמנים לכם, המורים, מהי הפעילות ובאיזה מכשיר יש להשתמש . להלן המקרא : מקרן פעילות פתיחה במליאה | טלפון נייד פעילות קבוצתית | מחשב פעילות קבוצתית | טלפון נייד קובץ מידע | מחשב מיומנות מפה | טלפון נייד למידה עצמית | 6

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר