עמוד:7

ח ז ק ו ת א . ח ז ק ה ש יש ל ה מ ע ר יך ט ב ע י ב . ה ר ח ב ת ה מ וש ג ח ז ק ה ג . כ ת יב מ ד ע י ש ל מ ס פ ר ים ד . ש ור ש ר יב וע י מבלי להיעזר במחשבון, קבעו אם התוצאה היא מספר חיובי או שלילי או 0 . נמקו . 1001 4 2 2 - | א 79 ( 4 – ) | ג 112 ( 8 – ) | ה a k + | ב 42 ( 7 – ) | ד 221 ( 5 – ) | ו 100 ( 2 • 2 + 4 – ) כתבו ביטוי שווה בלי סוגריים וחשבו . דוגמה 64 – = 3 4 – = 3 ( 4 – ) | א 3 ( 3 – ) | ג 5 ( 2 . 0 – ) | ה 5 ( 1 – ) | ז 100 ( 1 – ) | ב 6 ( 2 – ) | ד 4 ( 5 . 0 – ) | ו 8 ( 1 – ) | ח 999 ( 1 – ) לפניכם זוגות ביטויים . קבעו אם הם ביטויים שווים . א . | 1 4 ( 7 – ) 4 7 – | 2 5 ( 3 – ) 5 3 – | 3 4 x ( 3 x 3 4 | ) – x ( 4 x – ) מנשה אומר : ב . ברור שבסעיף א ( 3 ) נקבל תמיד שני מספרים חיוביים . האם מנשה צודק ? אם כן, הסבירו . אם לא, הציעו ערך של x שמדגים את הטעות . אפרים אומר : ג . בסעיף א ( 4 ) נקבל תמיד מספרים שונים, כי 3 x תמיד חיובי ואילו 3 ( x – ) תמיד שלילי . האם אפרים צודק ? אם כן, הסבירו . אם לא, הציעו ערך של x שמדגים את הטעות . דיון דן טוען : אם לחזקות יש אותו בסיס, אז ככל שמעריך החזקה גדול יותר – ערך החזקה גדול יותר . האם דן צודק ? בדקו בעזרת זוגות החזקות שלפניכם . 1 2 1 3 b l b l 3 1 3 1 | א 3 3 2 3 | ג 3 3 . 0 2 3 . 0 | ה 2 1 3 - b l 3 1 3 - b l | ו 2 1 3 b l 3 1 3 b l | ב 3 ( 3 – ) 2 ( 3 – ) | ד 8 9 10 11 7

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר