עמוד:8

בערכה גם 70 מדבקות פרצופונים . מטרתן לשמש בעיקר כתוספת למדבקות התגובה המילולית . ואולם, יש תלמידים שמתקשים לכתוב וניתן לאפשר להם להשתמש במדבקות הפרצופונים כתחליף לתגובה כתובה . גם בהקשר של מדבקות הפרצופונים, כדאי לשים לב לכך שלא ייווצר מצב שבו יש ילדים שזוכים להרבה תגובות פרצופונים ואחרים – לתגובות מעטות או בכלל לא . דפי השיתוף והתגובות יוצרים למעשה מעין פייסבוק כיתתי . הם יישארו תלויים על לוח הקיר עד לתליית הדף הבא, ואז יוסרו מהקיר, יוחזרו לתלמידים ויישמרו כחלק מהפורטפוליו של התלמיד . הדפים הנתלים על לוח הקיר הכיתתי משפיעים גם על מרחב הלמידה : הם מנכיחים את הנושאים הנלמדים בשיעור מולדת, מעודדים ארגון אחר של מרחב הלמידה או שימוש במרחבי למידה שונים, ואף תורמים לתנועתיות ולדינמיות במרחב הלמידה . דוגמה : 7 משפחה שכזאת צַיְרוּ אוֹ הַדְבִּיקוּ תְמוּנָה שֶׁל הַמִשְׁפָּחָה שֶׁלָכֶם . כִּתְבוּ מַשֶׁהוּ קָצָר וּמְעַנְיֵן שֶׁתִרְצוּ לַחְלֹק עִם חֲבֵרִים עַל הַמִשְׁפָּחָה שֶׁלָכֶם, לְמָשָׁל : מַשֶׁהוּ מַצְחִיק שֶׁקָרָה לָכֶם, עִסוּק מְעַנְיֵן שֶׁל אֶחָד מִבְּנֵי הַמִשְׁפָּחָה, חַיַת הַמַחְמָד שֶׁלָכֶם . . . הַמִשְׁפָּחָה שֶׁלִי יֵשׁ מִשְׁפָּחָה שֶׁל שׁוֹדְדֵי אוֹצָרוֹת, יֵשׁ מִשְׁפָּחָה שֶׁל מְגַלֵי אֲרָצוֹת, יֵשׁ מִשְׁפָּחָה שֶׁל צַיָדֵי נְמֵרִים, וְיֵשׁ מִשְׁפַּחַת מְטַפְּסֵי הָרִים, אֲבָל בִּשְׁבִילִי - הֲכִי טוֹבָה הַמִשְׁפָּחָה שֶׁלִי ! שְׁמִי : הַמִשְׁפָּחָה שֶׁלִי שְׁמִי : עוד רעיונות לפעילויות על לוח הקיר : / http : / / www . gamifiction . co . il / % D7 % A7 % D7 % 99 % D7 % A8 - % D7 % A4 % D7 % A2 % D7 % 99 % D7 % 9 C צד קדמי צד אחורי | 8

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר