עמוד:161

ב . חישוב נפח של חרוט ב פעילות 12 על התלמידים להחליט באיזו משפחה אכל כל ילד כמות גדולה יותר של גלידה : 12 . משפחת פלדמן ומשפחת חפר אכלו גלידה . כל אחד משלושת הילדים במשפחת פלדמן אכל גביע מלא בגלידה . שני הילדים במשפחת חפר חילקו ביניהם קופסה גדולה של גלידה שווה בשווה . השתמשו בנתונים שבסרטוט וענו : באיזו משפחה אכל כל ילד כמות גדולה יותר של גלידה ? הסבירו . 10 ס"מ = h הקוטר : 6 ס״מ 8 ס"מ = h הקוטר : 8 ס״מ גלי ד ת שוקול ד צ׳י פ ס במשפחת פלדמן כל ילד אכל גלידה בגביע בצורת חרוט . נפח החרוט הוא 2 . 94 מ"ל בקירוב : 2 . 94 ≈ 3 : ( 10 × π × 9 ) . במשפחת חפר שני הילדים חלקו קופסת גלידה בצורת גליל שווה בשווה . נפח הגליל הוא 12 . 402 מ"ל בקירוב : 12 . 402 ≈ 8 × π × 16 . לכן כל אחד מהילדים במשפחת חפר אכל כ- 06 . 201 מ"ל גלידה, יותר מילדי משפחת פלדמן שאכלו כ- 2 . 94 מ"ל גלידה כל אחד . פעילות 13 היא פעילות אינטגרטיבית המשלבת נפחים של הגופים שנלמדו עד כה : מנסרה, פירמידה, גליל וחרוט . תחילה על התלמידים למצוא את הנפח של ארבעה גופים בעלי אותו נפח, ואחר כך עליהם למצוא גוף השונה בנפחו משאר הגופים . הגוף השונה בנפחו הוא גוף ב – מנסרה שנפחה 18 סמ"ק, בעוד שנפח שאר הגופים הוא 12 סמ"ק . בסוף הפעילות מופיעה טבלה שבה על התלמידים להציע מידות לגופים נוספים השווים בנפחם לנפח של ארבעת הגופים, כלומר שנפחם 12 סמ"ק . הינה כמה דוגמאות : מנסרה ששטח בסיסה 3 סמ"ר וגובהה 4 ס"מ גליל ששטח בסיסו 6 סמ"ר וגובהו 2 ס"מ פירמידה ששטח בסיסה 6 סמ"ר וגובהה 6 ס"מ . 161

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר