עמוד:67

א . הכרת הפירמידה ב פעילות 3 התלמידים מזהים פירמידות מתוך מגוון גופים מסורטטים ומתבקשים לכתוב את סוג הפירמידה על פי סוג הבסיס . בנוסף התלמידים צריכים לזהות סרטוטים של מנסרות וסרטוטים של גופים שאינם פאונים . הינה התשובות לפעילות זו : סוגי פירמידות : פירמידה משולשת | פירמידה מחומשת | פירמידה משושה 3 . לפניכם סרטוטים של גופים . « אם הגוף הוא פירמידה, כתבו את סוג הפירמידה וצבעו את הבסיס שלה . היעזרו ברשימת סוגי הפירמידות שלמטה . אם הגוף אינו פירמידה, כתבו לא פירמידה . האם מצאתם שלוש פירמידות, לא כולל הדוגמה ? בב דד יקהיקה בא פירמידה משובעת דד וגוג ממ הה חו ז הג ד « באילו סעיפים יש מנסרות ? , « באילו סעיפים יש גופים שאינם פאונים ? , , פירמידה משולשת פירמידה מחומשתפירמידה משושה חז ודב פאות, צלעות, קודקודים והקשר ביניהם ב פעילות 4 ( פעילות לכל הכיתה ) התלמידים בונים פירמידות מהחומרים שהביאו : קשיות ופלסטלינה . פעילות זו היא פעילות מקדימה לפעילות 5 שבה התלמידים מגלים את הקשר בין סוג הפירמידה למספר הקודקודים, מספר הצלעות ומספר הפאות שלה . כדי לבנות פירמידה התלמידים צריכים לתכנן את הבנייה : תחילה להחליט מה תהיה צורת הבסיס ולאחר מכן "לסגור" את הצלעות היוצאות מהבסיס לקודקוד אחד משותף . 67

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר