עמוד:17

א . הכרת המנסרה ג חיתוך במאונך לבסיסים : התקבלו מנסרה אחת מחומשת ומנסרה אחת משולשת . הג חיתוך במאונך לבסיסים : התקבלו שתי מנסרות מרובעות זהות . פאות, צלעות, קודקודים והקשר ביניהם ב פעילות 17 ( עם המורה ) התלמידים חוקרים את אורכי הצלעות במנסרות שונות . לבדיקת אורכי הצלעות התלמידים אינם חייבים להשתמש בסרגל אלא יכולים להשוות בין אורכי הצלעות בעזרת מתווך, למשל בעזרת פס נייר או חוט . ב דיון התלמידים מגיעים למסקנה שלכל צלע בבסיס המנסרה יש בהכרח צלע שווה באורכה הנמצאת מולה על הבסיס השני ושכל הצלעות הנמצאות בין הבסיסים שוות באורכן . לדוגמה במנסרה 1 , לכל צלע בבסיס יש צלע מולה בבסיס השני 1 ששווה לה באורכה . ראו את הצלעות הצהובות, הירוקות והכחולות . בנוסף, הצלעות האדומות שוות באורכן, והן נקראות צלעות צדדיות . ב פעילות 18 נתונים איורים של שתי מנסרות שנבנו מקשיות ( צלעות ) ומפלסטלינה ( קודקודים ) . על התלמידים לסמן את הצלעות השוות באורכן בוודאות . הינה התשובות לפעילות זו ( כל צבע מסמן צלעות שוות באורכן ) : בסיס ה מנ סרה שלי הוא בסיס ה מנ סרה שלי הוא ממ חוחו ממ ש ש ממ שושו ככ לללל . יותם ממ שולש שושולש שו ננ ה צלעותה צלעות . שני 17

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר