עמוד:181

פלא טבע מדריך למורה׀ 181 הַשָׁלָךְ צָד בְּעֶזְרַת הַשַׂקְנַאי צָד בְּעֶזְרַת חַדוֹת וַחֲזָקוֹת . רָחָב וְגָמִישׁ . הַגִ'ירָף מַגִיעַ לַמָזוֹן בְּעֶזְרַת הַפִּיל קוֹטֵף עָלִים בְּעֶזְרַת אָרֹךְ מְאוֹד . אָרֹךְ וְגָמִישׁ . 5 פעילות 1 צופים בסרטון פעם אחת ברצף . בפעם השנייה צופים עם תיווך : עוצרים אחרי כל בעל חיים ומתארים בעזרת הילדים איך הוא משיג מזון, באיזה איבר השתמש בשביל להשיג את המזון ומה הוא אוכל . מרחיבים את השיחה לשיתוף חוויות אישיות ומבקשים שהילדים יספרו על בעל חיים שראו בשעת אכילה . רצוי שהילדים יספרו במשפטים מלאים שכוללים את בעל החיים ואת הדרך שבה השיג את המזון . לדוגמה : ראיתי פרפר עומד על פרח ומוצץ צוף בעזרת חדק ארוך ; ראיתי זבוב על ריבה אבל לא הצלחתי לראות איך הוא אוכל ; ראיתי בולבול שניקר שסק בעזרת המקור ; ראיתי דוכיפת שתפסה חגב בעזרת המקור . . . פעילות 2 אחרי הפעילות מסכמים את הפעילות ושואלים : מה משותף לכל בעלי החיים בתמונות ? מתמקדים בצורך להשיג מזון ובמגוון הדרכים לעשות זאת . הערות לעצמי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר