עמוד:231

פלא טבע מדריך למורה׀ 231 מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם כּוֹתְבִים חִידוֹת הַחִידָה שֶׁלִי : דַפְדְפוּ בַּחוֹבֶרֶת, בַּחֲרוּ פֶּרֶק אֶחָד, וְכִתְבוּ חִידָה עַל נוֹשֵׂא שֶׁמְעַנְיֵן אֶתְכֶם . רֶמֶז : הַפִּתְרוֹן נִמְצָא בְּפֶרֶק שְׁמִי : עֲלֵיהֶם פִּטְרִיוֹת לְמַאֲכָל . אֲנִי גוֹזֶרֶת עָלִים וּמְגַדֶלֶת רֶמֶז : אֲנִי מוֹפִיעָה בְּפֶרֶק 1 . מִי אֲנִי ? לַפְּרָ חִים שֶׁלָנ וּ יֵשׁ רֵ י חַ חָזָק וּ בְעֶזְרָ ת וֹ אֲנַחְנ וּ מַזְמִי נִי ם אֶת הַדְב וֹ רִ י ם לִשְׁת וֹ ת צ וּ ף . מִי אֲנַחְנ וּ ? רֶ מֶז : מִצְא וּ א וֹ תָנ וּ בְּפֶרֶק 2 . 2 1 55 כותבים חידות ראו הסבר מפורט על הפעילות ב"כותבים חידות חידות" שבעמוד 8 במדריך זה . לפניכם שתי דוגמאות לחידות ולצידן רמזים היכן אפשר למצוא את הפתרון . כדאי לדבר עם הילדים על מה מיוחד בחידה ועל סמך מה כותבים אותה ( מבוססת על ידע שיש לכולם, קצרה, מסתירה את הפתרון ) . מבקשים מהילדים להסתכל על הדוגמאות ולנסות לכתוב חידה בסגנון דומה על משהו אחר שמופיע בחוברת . הם יכולים גם להכין רמז למקום שבו נמצא הפתרון ולספק אותו במקרה שאף אחד לא יצליח לפתור את החידה . אפשר לתלות את החידות במקום מיוחד בכיתה, והילדים ייגשו בזמנם החופשי וינסו לענות, ובשיעור מדעים הבא יציעו את הפתרון שמצאו . הילד כותב החידה יאשר אם זה אכן הפתרון הנכון . קוגניטיבי רגשי מטרה עמ׳ בחוברת להכיר סוגת טקסט נוספת – החידה . 55 הערות לעצמי הרחבה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר