עמוד:230

032׀ פלא טבע מדריך למורה מודלים פדגוגיים E 5 הלומד השלם שׁוֹאֲלִים שְׁאֵלוֹת רָצִיתִי לִשְׁאֹל . . . שְׁמִי : הַשְׁאֵלָה שֶׁלִי . . . שְׁמִי : רָצִיתִי לָדַעַת . . . שְׁמִי : מְעַנְיֵן אוֹתִי לָדַעַת . . . שְׁמִי : לָמָה ? • מָתַי ? • אֵיפֹה ? • לְאָן ? • כַּמָה ? • מִי ? • אֵיךְ ? • לָמָ ה ? • מָ תַ י ? • אֵ יפֹ ה ? • לְאָ ן ? • כַּ מָ ה ? • מִ י ? • אֵ יךְ ? • הַ אִ ם ? • אֵ יזֶ ה ? • מָ ה ? • כֵּ יצַ ד ? • אֵ יז וֹ ? • לָ מָ ה ? • מָ תַ י ? • אֵ יפֹ ה ? 54 הרחבה מטרה לפתח מיומנות שאילת שאלות באמצעות הזדהות עם סקרנותה של הסוריקטה . עמ׳ בחוברת 54 הערות לעצמי קוגניטיבי שואלים שאלות ראו הסבר מפורט על הפעילות ב"שואלים שאלות" שבעמוד 8 במדריך זה . הילדים מופנים לכתיבת שאלה ארבע פעמים בכל חוברת . כאן יש לילדים מקום מיוחד לשאול שאלה בכל נושא המסקרן ומעניין אותם ( הקשור בנושא השיעור או לא קשור ) . הם יכולים להיעזר במילות השאלה שמופיעות בשולי העמוד . אוספים את השאלות ( אפשר בתוך "צנצנת השאלות" ) ומחליטים איך ומתי עונים עליהן . למשל, בסוף השבוע כל מי שרוצה יכול לבחור שאלה באקראי מתוך הצנצנת, לחפש תשובה בבית בעזרת מבוגרים, ולהציג בפני הכיתה את התשובה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר